Avatar billede soeren_dk Nybegynder
10. november 2004 - 20:54 Der er 1 kommentar

Hvordan fader man billeder ind og ud i Flash

Hej alle,
Jeg er igang med at lave en hjemmeside og til den vil jeg gerne lave en flash animation hvor mine favorit billeder fader ind, vises et par sek og fader ud.
Jeg vil gerne lave det således at mens et billede vises så fader der et nyt ind, så forsvinder billede et og et tredje fader ind. Jeg vil gerne lave det så det kører i loop. Kan nogen hjælpe - jeg er helt grøn i flash.... please.
Avatar billede mex Nybegynder
21. november 2004 - 03:08 #1
Ok. Du har dit billede/billeder. Dit billede er vel et grafisk symbol? Hvis ikke gør det! Ok, du skal placere dit billede der hvor du gerne vil have det til at fade frem. Tryk på det én gang så du markerer det. Nede i bunden kommer der en dropdown menu i properties 'menuen'. Den dropdown menu hedder Color: .  Vælg fra den menu alpha, og sæt alpha til 0%. Gå så fx 20 frames hen i tidslinien og tryk F6(Insert->Keyframe). I den nye keyframe markerer du igen dit billede og sætter alpha til 100%. Hvis du vil have billedet til at blive på aplha 100% i lidt tid, lader du den bare stå på 100% i nogle frames. Sæt så en ny Keyframe (F6) fx 20 frames længere henne og markér dit billede og sæt alpha til 0%. Så dukker til billede op fra alpha 0%------>100%----->0%.
Dit andet billede skal placeres i et andet layer(lag) end det første og sæt den til at starte den samme procedure som foregående, mens dit 1. billede er på 100%. Hehe jeg håber du kan bruge det!

/mex