Avatar billede agm Nybegynder
15. oktober 1999 - 11:32 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

wodoo 2 grafikkort

Jeg har sat grafikkortene i og downloaded tilhørende driver.
Men det vil ikke "træde ikraft".
Er der nogle bestemte ting under vodoo 2 3Dacceleration flaget under system indstillinger der skal markeres for at det virker?? el. andet???
Avatar billede i11uzion Nybegynder
15. oktober 1999 - 12:09 #1
Hvad mener du med at det ikke vil træde i kraft??? I spil, programmer eller hvad???
Avatar billede agm Nybegynder
15. oktober 1999 - 12:29 #2
Ja feks. 3Dstudio er understøttet OpenGL
men når jeg starter programmet op får jeg fejlmeddelser mv. el. det fryser fast under opstart - så jeg må restarte PC'en.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
15. oktober 1999 - 13:21 #3
Jeg mener da slet ikke at Voodoo kort er med OpenGL, eller hvad...??
Er det ikke kun 3DFX de kan klare ??

(hvilket virker logisk i sammenligning med at systemet går ned når du prøver at bruge noget du ikke har)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
15. oktober 1999 - 17:27 #4
tigerdyr>>> Voodoo kort understøtter godt nok OpenGL

agm>>> Prøv at køre i Direct3D i stedet, og hvis ikke det virker, så kan du bruge Heidi (hvis du bruger MAX 2.5)
Avatar billede gigabyte Nybegynder
15. oktober 1999 - 22:15 #5
Du skriver, at du har downloaded de dertil hørende drivere. Men fulgte der ikke nogle drivere med grafikkortet? For når der gør det, er det altid en god idé at bruge dem (somme tider kan de nye drivere forvolde problemer)
Avatar billede agm Nybegynder
16. oktober 1999 - 11:12 #6
Nej der var ingen drivere med,
Jeg har prøvet at downloade direct x 7.0 og 3Dfx, nu kan jeg godt køre 3D studio max 3,0. under direct3D men jeg får disse medd. under opstart:
Can't create backbuffer in video memory
og
can't access hardware renderer.
men OpenGL skullevære det bedste og når nu grafikkortet skulle kunne klare det så...
Avatar billede i11uzion Nybegynder
16. oktober 1999 - 19:20 #7
agm>>> Ja, openGL er det bedste til 3D Studio MAX, langt hurtigere end både Direct3D og Heidi...
Hvad er det for nogle grafikkort du har i???
Avatar billede agm Nybegynder
16. oktober 1999 - 19:26 #8
Det er et voodoo 2 grafikkort.
Avatar billede douglas Nybegynder
16. oktober 1999 - 20:17 #9
hvilket?
Avatar billede slatzh Nybegynder
17. oktober 1999 - 15:02 #10
agm>>> Har du virkelig downloaded Direct x 7.0 det fylder ca.128mb ??????
Hvilken forbindelse kører du med?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
17. oktober 1999 - 15:40 #11
Sorry! jeg lå syg da jeg skrev det :o(
Men tak for informationen :o)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
18. oktober 1999 - 09:35 #12
agm>>> Det lyder mærkeligt...
Avatar billede agm Nybegynder
18. oktober 1999 - 09:51 #13
3Dfx har åbenbart en 3D studio max app.
Jeg prøver at downloade den, det kan være at det hjælper.
Avatar billede agm Nybegynder
19. oktober 1999 - 08:50 #14
Der kommer stadigvæk disse fejlmedd. ??????????
Avatar billede i11uzion Nybegynder
19. oktober 1999 - 09:14 #15
agm>>> Den app er til at køre MAX i Direct3D så vidt jeg husker, så prøv lige at skifte til det igen... Bare for at se om det virker...
Avatar billede agm Nybegynder
19. oktober 1999 - 09:42 #16
Det er direct3D jeg kører, under OpenGl kan programmet ikke starte op. Pc'en går helt kold!
Avatar billede douglas Nybegynder
19. oktober 1999 - 09:50 #17
Jeg har rodet lidt i hjerne-biblioteket og fundet ud af at jeg selv havde det problem. Og det var at computeren ikke kunne identificere kort til at være det det var. Den forvekslede det med en standard-grafikkort, og lagde det under "Andre Enheder", så måske hvis du kigger under "andre enheder" under systemegenskaber, kunne det være det ligger noget lign. "Video-kort" eller sådan noget.

Hvis det er tilfældet, så slet denne og genstart comp. Derefter vil den finde kortet og lede efter driveren...
Så bør du selv vide hvad du herefter skal gøre...

/Douglas
Avatar billede fatboy Nybegynder
19. oktober 1999 - 15:57 #18
Mig bekendt forkommer det tit, at OpenGL drivere ikke følger med i de almindelige drivere, man downloader, så derfor:

Find ud af, hvem der har lavet dit woodoo-kort, gå til deres hjemmeside og kig efter openGL -drivere.
Avatar billede agm Nybegynder
20. oktober 1999 - 18:13 #19
Det havde du ret i Douglas.
Men det ændrede desv. ikke på fejlmeddelserne.

Avatar billede douglas Nybegynder
25. oktober 1999 - 10:06 #20
Prøv at fjerne alt, der har med kortet at gøre og derefter installer det igen.
Ellers har jeg ingen ideer...

/Douglas
Avatar billede agm Nybegynder
25. oktober 1999 - 17:33 #21
Jeg prøver at geninstall. igen - igen
Men tak for hjælpen alle sammen.
Avatar billede douglas Nybegynder
26. oktober 1999 - 11:51 #22
Selv tak for pointene