Avatar billede arnejan Nybegynder
09. november 2004 - 16:11 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

7 V til cpu-blæser.

Hvad skal jeg gøre for at cpu-blæseren får 7 V istedet for 12 V.

Det kan jeg vel godt gøre hvis jeg clocker den ned samtidig ?

Er der nogen der har nogen ideér eller link.

´Mvh
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. november 2004 - 16:26 #1
Her er en side der viser det:
http://www.techtastic.ca/articles/12to7.html
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. november 2004 - 16:27 #2
Jo, måske kan du gøre det. Du er nødt til lige at checke hvor varm den bliver bagefter. Den skal helst ikke meget over de 55 grader hvis det er en AMD.
Avatar billede jamfighter Nybegynder
09. november 2004 - 20:08 #3
Du skal lige have beregnet hvor meget effekt der afsættes i blæseren, og så skal du opfatte den som en modstand. Så kan en effektmodstand i serie med køleren på de +12V gøre det...
Avatar billede che0ps Nybegynder
10. november 2004 - 10:22 #4
Doh.. jamfighter det er da al for meget arbejde for det.. man tager bare den røde og den gule ledning i et molex (4pins) og bruger dem i stedet for den gule og den store som den er sat til nu.. eller hvis det er 3pins stik så skal du skille dem af og evt sætte dem ind i et 3 pins for ik det ligner sjusk.. og du kan altid måle efter med et voldmeter om den røde o den gule ik ca giver 7v.. memer min giver 7.01 ;) og normalt behøver du ik underClocke den, kun hvis den er for varm, jeg kører med 7v på alle mine blæser uden problemer, på nær min cpu :D
Avatar billede arnejan Nybegynder
10. november 2004 - 14:50 #5
-> che0ups Hvad mener du med alle mine blæser på nær min cpu. Så er det jo ingen blæser, bortset fra kapinet blæseren og den er skida ikke særlig vigtig. Jeg har kørt helt uden kapinet blæser i et helt år uden problemer ? . Kender nogen et cpu-temperatur måler program.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. november 2004 - 14:55 #6
Du har skam et i bios, som er udmærket.
Dette kan aflæses af mange forskellige programmer deriblandt Everest, som også kan en hel masse andre ting:
http://www.snapfiles.com/get/everest.html
Avatar billede jamfighter Nybegynder
10. november 2004 - 21:03 #7
Doh... Cheops, den gule er 5 volt... no can do...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. november 2004 - 21:21 #8
jamfighter > Den gule er 12 volt, det er den røde der er 5 volt.
Avatar billede jamfighter Nybegynder
11. november 2004 - 17:17 #9
ja rigtigt.. en lille tanketorsk fra min side af...

Men det er stadig ikke 7V
Avatar billede winchester Nybegynder
11. november 2004 - 17:31 #10
Du kan evt. også købe et adapterkabel. De koster ikke meget.
http://asp.webconsult.dk/privat/ShowProds.asp?c=20
Avatar billede arnejan Nybegynder
12. november 2004 - 12:36 #11
Jeg ville meget være interessert i et sådan kabel. Men linket virker ikke. Hvad hedder det mere præcist det kabel.
Avatar billede winchester Nybegynder
12. november 2004 - 12:47 #12
Det hedder et Adapterkabel.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=51055
http://www.bsmultimedia.dk/info.php?id=16

Prøv webconsults hjemmeside senere. De har gode valgmuligheder. Tror måske de er ved at opdatere siden.
Avatar billede che0ps Nybegynder
12. november 2004 - 20:58 #13
Øhh.. sys i sku prøve og måle de volt der kommer hvis du tager den gule og den røde :D altså bar mål det med et voltmeter.. det giver 7V :P
http://www.casemodding.dk/voltageswicth.php her kan du se hvordan du selv kan lave en blæserstyring... og jeg har prøvet den og den virker...