Avatar billede rossonero Nybegynder
09. november 2004 - 15:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Byg pc

Ja - som kommer et af de mange "standard" spørgsmål, men skal have ny pc og følger generelt ikke meget med i alle de nye ting der dukker op på markedet.

Det skal være en pc til til MAX 4500,-kr (uden skærm, mus, tastatur, netkort, lydkort, diskette drev, cdrom drev)

Jeg "forlanger" at det skal være pentium 4 omkring 2.8GHZ og min. 512MB ram. Grafikkort er lidt underordnet.. bare et allround .. Harddisk minimum 80GB (sata?), bundkort gerne at af de billigere. Kabinet må gerne være Maxi i f.eks. aluminium .. med usb, firewire osv i front panel

Generelt skal man jo aldrig købe det nyeste da det jo falder hurtigst .. så det skal være en pc der på alle områder bruger de produkter der har "toppet" ...
Avatar billede d3h4s Nybegynder
09. november 2004 - 15:27 #1
Tja.. Kig på www.bj-trading.dk eller www.prc-data.dk..

De har meget godt, og til forholdsvis små penge..

Så kan du jo selv hoppe lidt rundt og se hva de har..

Skal lige siges, at bj-tradings egne kabinetter er meget stilrene og pæne, efter min mening..
Avatar billede rossonero Nybegynder
09. november 2004 - 15:56 #2
hmm .. Bj-trading er faktisk ganske billige .. hvis så bare de havde nogle andre kabinetter .. Jeg er ret ligeglad med kabinet generelt, men det ligner kabinetter fra 486 dagene uden usb eller noget i front ..
Avatar billede d3h4s Nybegynder
09. november 2004 - 16:30 #3
Hehe.. Ja, det er rigtigt nok.. Men deres computere er gode.. Har ik hørt andet end godt om dem..
Avatar billede gizp Nybegynder
09. november 2004 - 16:34 #4
Du kan også se på www.greendata.dk.
Det er en hjemmeside jeg næsten lige har set, så ved ikke rigtigt noget om dem ;) Men priserne ser meget fair ud.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
09. november 2004 - 21:46 #5
Hvad vil du smide i en maskine og hvad skal dne bruges til?? SÅ ska lje gse hvad man kan samle en for.. iløbet af dagen imorgen.. je ghar ikke set de links du har smidt endnu.. da jeg lige vil se hvad man kan samle en for først.. så mangler lige lidt info til hvad du skal kunne bruge den til er det Doom3 eller 7 kabale? du ellers skal bruge den til?
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
09. november 2004 - 21:53 #6
ROFL prøver lige igen my bad jeg tror bare jeg smutter iseng så prøver jeg lige at lave en config til dig imorgen.. HEHE zzzzzzZZZZZZZZZzzzzzzzzzZZZZ men men ka nnemt lave en nice comp til 4.5K
Avatar billede rossonero Nybegynder
10. november 2004 - 08:11 #7
ja - det er nu faktisk mest en all round computer. Selvfølgelig med sådan en ny computer vil jeg gerne prøve de nyeste spil, men det kan alle nye pc`ere idag vel også klare. Spil er dog ikke grunden til jeg køber den, med 1MHZ thunderbird trænger bare til en udskiftning synes jeg.
Iøvrigt må der gerne være almindelig cdrom brænder i - jeg har leget lidt med en config på shg bl.a. men synes sku alle ryger op omkring de 5000,-kr .. og vil jo helst ligge omkring de 4000 :-)
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
10. november 2004 - 08:36 #8
Oh det er sq ikke nemt at lave en ordenlig til de4K.../Blink blink
Men der er jo nok mig der stiller for høje krav... men ELgiganten har også nogen rigtig rinelige computer til prisen.. bilka også men jeg kan ikke lide deres service så dem vil jeg ikke lige råde dig til at købe ved...
Avatar billede rossonero Nybegynder
10. november 2004 - 10:37 #9
Det skal ikke være nogen Bilka eller Netto pc .. !! :D
Avatar billede rossonero Nybegynder
10. november 2004 - 19:27 #10
ok - hvad siger i kloge "pc" eksperter til denne

Asrock 775Ig65gv, Intel I865GV, SA
Inten Pentum 4 Prescott model 5 3GHZ
Abit R9550-V, Radeon 9550, 128MB
Maxtor 180GB Sata150, Fluid,
Chieftec Meditower - DX-01SL-D-U DRA
512MB DDR400 Elixir

den koster lige præcis 4500,-kr (SHG.DK) ..

Nogle kommentare til denne ... !?!?!?
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
10. november 2004 - 22:07 #11
Det er billigt for den comp...
Avatar billede d3h4s Nybegynder
11. november 2004 - 08:29 #12
Jeg tror ik du vil fortryde et sådant køb.. Overhovedet, faktisk..
Avatar billede rossonero Nybegynder
16. november 2004 - 11:43 #13
OK - så er dne sku bestilt :)