Avatar billede rtkp Nybegynder
09. november 2004 - 09:18 Der er 14 kommentarer

Internet langsomt ?

Ja..Efter jeg formaterede og geninstallerede windows xp pro!

Går internettet helt agurk!

Dvs: når jeg trykker på internet ikonet (på skrivebordet)
Kommer den fint ind! men den er vildt langsom, og jeg mener VILDT langsom!
og det skal lige siges, at vores internet forbindelse ik er langsom! men forhåbelig bare nogle indstilling noget :)

Hva kan der være galt?

mvh rtkp
Avatar billede kalp Novice
09. november 2004 - 09:42 #1
prøv evt følgende

Har Internet forbindelse, men kan ikke se sider. Prøv at "extracte" wsock32.dll.
Fjern alle forbindelser og geninstaller NVM (Bliver du promtet med en versions konflikt under installationen, skal du svare NEJ til at beholde filen/filerne). Sæt derefter forbindelsen op igen.
Se om du kan pinge eksterne adresser. Prøv eventuelt med adresse 216.239.39.101 og www.google.com. Hvis du kan pinge IP'en (tallene) men ikke navne-adressen, så prøv at angive din internet udbyders DNS adresser i instillingerne for din forbindelse. Og angiv din internetudbyders proxyserver (IP-adressen på serveren) i internet-instillingerne i kontrolpanelet.
Geninstaller TCP/IP (Bliver du promtet med en versions konflikt under installationen, skal du svare NEJ til at beholde filen/filerne).

ellers har er du nok blevet hiJacked af et eller andet
Avatar billede rtkp Nybegynder
09. november 2004 - 09:45 #2
Ja oki :)-- her om snart skal vi have den hurtigste forbindelse 2 Mbps

Når ham som installer det! altså en tekniker! så vil det da køre fint ik?
Avatar billede kalp Novice
09. november 2004 - 10:00 #3
Nej ikke hvis der er noget spyware/virus på din computer som forhindre den i det...

prøv at undersøge din computer med dette software
http://www.downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4137&sp=title
Avatar billede rtkp Nybegynder
09. november 2004 - 10:02 #4
OKi. det vil jeg prøve:)
Avatar billede rtkp Nybegynder
09. november 2004 - 10:04 #5
Men, skal lige vide. hvordan kan det lade sig gøre! at der evt er noget på min comp?

Altså jeg slettede alt! geninstallere kun win xp! så lige da jeg havde gjort det! gad den dårligt nok gå på nettet.. Hmm
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. november 2004 - 10:08 #6
Følg denne anvisning her punkt 1-4 og kopier resultatet herind: http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm
Avatar billede kalp Novice
09. november 2004 - 10:10 #7
rtkp:

det første man skal gøre når man geninstallere er at installere et antivirus program og evt spyware program.
Avatar billede rtkp Nybegynder
09. november 2004 - 10:14 #8
En der vil smide et antivirus program op! som jeg kan downloade !

Og et spyware program! så jeg har det parat ril når det er geninstalleret"
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. november 2004 - 10:19 #9
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Her er alt hvad du skal bruge for at beskytte dig fremover
Avatar billede rtkp Nybegynder
09. november 2004 - 10:50 #10
vil jeg prøve :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. november 2004 - 10:54 #11
Godt nok, men du skal lige være sikker på at din maskine er ren inden du installerer noget.

Kom med en log fra Hijackthis, som jeg linker til....
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 22:26 #12
Din log mangler stadig
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. januar 2005 - 22:56 #13
Tror sq rtkp er faldet i søvn eller noget.....
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2005 - 15:27 #14
rtkp>> Du savnes i forumet:)