Avatar billede m-a-r-s Nybegynder
08. november 2004 - 21:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

FireFox - hvordan undgår man cachen?

I IE (som jeg som mange andre er meget træt af) kan man sørge for at den ALTID tjekker om der er nyere indhold på serveren end det der er i cachen ..... kan man også gøre det med FireFox, som ellers er MEGET velfungerende ?? eller er man tvunget til at slå den helt fra

//Mars
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. november 2004 - 21:46 #1
hmm, jeg kan kun finde muligheden for at sætte den ned på 0 kb under rediger - præferencer - privatliv
jeg synes også at den har en meget "konservativ" cache (nogle gange når jeg laver hjemmesider og tjekker ændringer så skal jeg faktisk ind og rydde cachen for at se hvordan det er blevet) ... med på en lytter
Avatar billede screem_brille Novice
08. november 2004 - 22:34 #2
Gå ind på følgende url about:config sæt browser.cache.disk.enable til false, så burde den være slået fra ;)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
08. november 2004 - 22:50 #3
du kan også sætte browser.cache.check_doc_frequency til 1. Så vil den checke om indholdet er nyere hver gang.

Ref: http://www.mozilla.org/quality/networking/docs/netprefs.html (under cache)
Avatar billede m-a-r-s Nybegynder
08. november 2004 - 22:52 #4
Er det det samme som at sætte cachen til 0 som mrmox2 foreslår?
Avatar billede m-a-r-s Nybegynder
08. november 2004 - 22:53 #5
Hov skovenborg - du kom ige ind inden jeg fik svaret - dit svar lyder meget interessant - jeg tjekker og vender tilbage :-)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
08. november 2004 - 22:58 #6
skal lige hurtigt siges at du evt. kan sætte den til 0, så den sammenligner én gang per session (en session varer fra du starter browseren til du slutter den) - ellers kan du jo altid se under det link jeg gav.

Og nu når jeg er i gang kan jeg lige også henvise til:
http://preferential.mozdev.org/preferences.html
som jeg lige fandt ;-) Den dokumenterer en masse af de indstillinger du kan finde i about:config.
Avatar billede m-a-r-s Nybegynder
08. november 2004 - 23:00 #7
browser.cache.check_doc_frequency - Compare the page in cache to the page on the network (1 = Every time I view the page - 0 = Once per session - 3 = When the page is out of date (default) - 2 = Never )

Det var lige det jeg søgte - tak Skovenborg  - og jer andre i øvrigt :-)

Skovenborg (send et svar)

//mars
Avatar billede skovenborg Nybegynder
08. november 2004 - 23:02 #8
du er velkommen :-)
Avatar billede m-a-r-s Nybegynder
08. november 2004 - 23:02 #9
mener du at en session (0) vil teste oftere end (1)?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
08. november 2004 - 23:08 #10
nej, færre gange. Den tester jo kun hver gang du starter browseren (og går ind på siden naturligvis ;-)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
08. november 2004 - 23:09 #11
det var mere for at få mulighederne med - men jeg kan se du har fundet stedet inde i det første link jeg viste :-)