Avatar billede lmdthel Nybegynder
08. november 2004 - 14:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Backup server til linux

Hej

Er der nogle af der kender et godt backup program, så jeg kan have en linux backup server kørende ? den skal kunne ting som f.eks incremental backup osv
Avatar billede buck Nybegynder
08. november 2004 - 14:56 #1
http://www.arkeia.com/download/light/
Light er gratis-udgaven af det kommercielle arkeia.
Arkeia har en lækker java-klient, der iøvrig også kan køres fra windoze.
Meget nemt grafisk interface til at håndtere backup og restore.
Udmærket scheduler - også til incremental.
Avatar billede kama Nybegynder
08. november 2004 - 14:57 #2
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2004 - 00:18 #3
Hvis du med backup-server mener at hvis din primære server går ned, så vil backup-serveren tage over uden datatab, nedetid etc. så er SteelEye LifeKeeper løsningen - ikke gratis - men prof.
Du kan læse mere om LifeKeeper på www.lifekeeper.com