Avatar billede newcoma Nybegynder
08. november 2004 - 01:12 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke aktivere Windows

Jeg har geninstalleret windows. Jeg tog harddisken over på en anden maskine da jeg geninstallerede og jeg skal nu aktivere det for at komme ind i systemet igen! Jeg kan dog ikke gøre det via nettet. Kan jeg få adgang til c drevet på nogen måde uden at aktivere?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
08. november 2004 - 01:31 #1
Det kan du ikke fordi den computer du installerede windows på, formodentlig ikke er den samme som på den computer du vil bruge windows på. Derfor stemmer konfigurationen ikke overens og du bliver afvist at aktivere windows.
Det bliver nok nødt til at ringe og få aktiveret den via telefonen.
Avatar billede monmike Nybegynder
08. november 2004 - 09:36 #2
Du kan i princippet tage disken ud og sætte den som en ekstra disk i en anden maskine. Så vil du kunne gemme det data som ligger på disken uden at aktivere windows.
Avatar billede newcoma Nybegynder
08. november 2004 - 10:38 #3
OK, det vil jeg lige prøve. Håber det virker for det er MEGET vigtigt at jeg får adgang til den.
Avatar billede jkarly Nybegynder
08. november 2004 - 11:15 #4
Hvis det er en OEM version af windows er det ikke sikkert at du kan. En OEM version må kun installeres på den maskine som den første gang er installeret på.
Avatar billede hcma Novice
08. november 2004 - 16:24 #5
en OEM version må kun benyttes med den hardware som den er købt sammen med, og det kan være sig mus, tastatur, harddisk, grafikkort o.s.v. Det behøver IKKE være hele pc'en