Avatar billede jokl98ac Nybegynder
06. november 2004 - 16:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløs router med filserver

Hej,

Jeg skal have købt en trådløs router. Jeg ville rigtigt gerne have smidt noget xtra HD og backup-kapacitet på netværket, men vil ikke have en pc stående tændt hele tiden, så har kigget på nogle billige NAS-agtige løsninger: Ximeta Netdisk & Buffalo Linkstation. Men, men, men billigt er jo et relativt ord, så for mig er de dyre :-)

Jeg har en gammel Pc med en 160GB HD i og det vilel jo væøre synd at smide den ud: man kan jo placere den i et eksterne USB2-kbainet og slutte den til sin computer. Men det får man jo ikke NAS ud af som med Netdisk & Linkstation.

Nu kommer så endelig spørgsmålet: Findes der en trådløs router, hvor man kan koble en sådan USB2-ekstern HD i og den så kan route requests til disken? Altså en trådløs router med indbygget filserver???

mvh Jonas
Avatar billede kenp Novice
07. november 2004 - 22:16 #1
ja de findes skam! men så er det lige før det er billigere at købe NAS
Avatar billede elsner Nybegynder
09. november 2004 - 00:05 #2
Der findes to eller 3 produkter der kan det.
Altså trådlåst router og filserver.
ASUS wl500g er router, print og filserver man kun via FTP. Dog har den også webcam support.
Netgear WGT634U er også trådløs, router og filserver. Endda via windows networking.
Avatar billede elsner Nybegynder
13. november 2004 - 11:10 #3
Tilføjelse:
Denne som kan købes i ITButikken har 4 USB porte til harddiske, printere og kameraer

http://www.ovislink.com.tw/WMU9000.htm