Avatar billede tbendiksen Nybegynder
06. november 2004 - 15:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Trojan Horse

Mit AVG anti-virus meddeler at den finder en Trojan Horse Startpage.11.F på placeringen: c:\WINDOWS\system32\eplrr9.dll Når jeg kører en scanning med AVG finder den og fjerner filen, men den dukker op igen næste gang jeg logger på...
Avatar billede andersenph Nybegynder
06. november 2004 - 18:09 #1
Deaktiver din systemgendannelse.
Hvis du ikke ved, hvordan du gør, så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle
Genstart.
Scan igen med avg.
Genstart og aktiver systemgendannelsen igen.

Hjælper det ikke må du komme med en log fra Hijackthis:
Følg denne anvisning her punkt 1-4 og kopier resultatet herind: http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm
Avatar billede andersenph Nybegynder
08. november 2004 - 07:07 #2
Kommer du lige med lidt feedback, så vi kan komme videre?
Avatar billede tbendiksen Nybegynder
08. november 2004 - 09:12 #3
undskyld jeg ikke har svaret tilbage, men jeg har været travlt optaget. Jeg fik fjernet "Tha horse" ved hjælp af at deaktivere systemgendannelsen og scanne med AVG i går aftes. Tjekker om alt er ok når jeg kommer hjem i aften. Hvis du lige poster et svar, kan jeg eventuelt overføre poengene efterfølgende.
Avatar billede vahagn Nybegynder
20. november 2004 - 17:55 #4
Hej,-

jeg har nøjagtig samme problem, den forbandede Startpage 11.F vil ikke gå væk - jeg har scannet med AVG mange gange og deaktiveret systemgendannelse. Her er hvad jeg får når jeg kører HijackThis (håber virkelig på at få hjælp til problemet):

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\tbctray.exe
C:\Program Files\mozilla.org\Mozilla\Mozilla.exe
C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Program Files\Google\ggviewer81-14.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIndex.exe
C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopCrawl.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\Desktop\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://212.10.10.20/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: 1096974031 - {262277EC-5BB5-4849-8BF2-1824330C9CAC} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {44FD0AF8-9D30-4E96-8ECE-306446B5E0D3} - C:\WINDOWS\DOWNLO~1\iEBINST2.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {60261C06-81B0-4DE0-9313-E5BA203A64E9} - C:\WINDOWS\DOWNLO~1\pdfmgr.dll
O2 - BHO: (no name) - {6375B3AD-4440-4C1F-95E5-A24198ED671C} - C:\WINDOWS\DOWNLO~1\sp1.dll
O2 - BHO: Google Desktop Search Capture - {7c1ce531-09e9-4fc5-9803-1c2956615786} - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIE.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [TraySantaCruz] C:\WINDOWS\SYSTEM32\tbctray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] C:\Program Files\Yahoo!\Messenger\ypager.exe -quiet
O4 - HKCU\..\Run: [Mozilla Quick Launch] "C:\Program Files\mozilla.org\Mozilla\Mozilla.exe" -turbo
O4 - HKCU\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\google\google desktop search\googledesktopnetwork1.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: ppctlcab - http://ppupdates.ca.com/downloads/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {08BEF711-06DA-48B2-9534-802ECAA2E4F9} (PlxInstall Class) - https://www.plaxo.com/down/release/PlaxoInstall.cab
O16 - DPF: {0E8D0700-75DF-11D3-8B4A-0008C7450C4A} (DjVuCtl Class) - http://www.lizardtech.com/download/files/win/djvuplugin/en_US/DjVuControl_en_US.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://fpdownload.macromedia.com/get/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {30528230-99F7-4BB4-88D8-FA1D4F56A2AB} (YInstStarter Class) - http://download.yahoo.com/dl/installs/yinst0401.cab
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
O16 - DPF: {44FD0AF8-9D30-4E96-8ECE-306446B5E0D3} (No description) - http://naupoint.com/toolbar/installer/iEBINST2.cab
O16 - DPF: {B9191F79-5613-4C76-AA2A-398534BB8999} - http://us.dl1.yimg.com/download.yahoo.com/dl/installs/suite/yautocomplete.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede vahagn Nybegynder
20. november 2004 - 19:19 #5
Lige en ting til: når jeg kører AVG for at fjerne Startpage 11.F, viser logfilen, at der faktisk er en del filer, AVG ikke har tjekket fordi den kunne ikke få adgang. Kan det tænkes at trojaneren gemmer sig i de filer?? Her er AVG logfilen:

Results of Complete Test, date and time 20-11-2004 18:12:30 :

Testing C:\ serial DC2D-E1D7
C:\HIBERFIL.SYS Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\LocalService.NT AUTHORITY\NTUSER.DAT Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\LocalService.NT AUTHORITY\ntuser.dat.LOG Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\LocalService.NT AUTHORITY\Local Settings\Application Data\Microsoft\WINDOWS\USRCLASS.DAT Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\LocalService.NT AUTHORITY\Local Settings\Application Data\Microsoft\WINDOWS\UsrClass.dat.LOG Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\NetworkService.NT AUTHORITY\NTUSER.DAT Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\NetworkService.NT AUTHORITY\ntuser.dat.LOG Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\NetworkService.NT AUTHORITY\Local Settings\Application Data\Microsoft\WINDOWS\USRCLASS.DAT Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\NetworkService.NT AUTHORITY\Local Settings\Application Data\Microsoft\WINDOWS\UsrClass.dat.LOG Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\NTUSER.DAT Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\ntuser.dat.LOG Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\Application Data\MOZILLA\PROFILES\DEFAULT\6GEKH7YZ.SLT\parent.lock Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\Local Settings\Application Data\GOOGLE\Google Desktop Search\DBC2EM.CF1 Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\Local Settings\Application Data\GOOGLE\Google Desktop Search\DBC2EMH.HT1 Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\Local Settings\Application Data\GOOGLE\Google Desktop Search\DBDAM Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\Local Settings\Application Data\GOOGLE\Google Desktop Search\DBDAO Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\Local Settings\Application Data\GOOGLE\Google Desktop Search\DBEAM Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\Local Settings\Application Data\GOOGLE\Google Desktop Search\DBEAO Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\Local Settings\Application Data\GOOGLE\Google Desktop Search\DBM Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\Local Settings\Application Data\GOOGLE\Google Desktop Search\DBU2DM.CF1 Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\Local Settings\Application Data\GOOGLE\Google Desktop Search\DBU2DMH.HT1 Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\Local Settings\Application Data\GOOGLE\Google Desktop Search\DBVM.CF1 Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\Local Settings\Application Data\GOOGLE\Google Desktop Search\DBVMH.HT1 Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\Local Settings\Application Data\GOOGLE\Google Desktop Search\FII.CF1 Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\Local Settings\Application Data\GOOGLE\Google Desktop Search\FIIH.HT1 Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\Local Settings\Application Data\GOOGLE\Google Desktop Search\RPM.CF1 Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\Local Settings\Application Data\GOOGLE\Google Desktop Search\RPMH.HT1 Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\Local Settings\Application Data\Microsoft\WINDOWS\USRCLASS.DAT Cannot open; not checked!
C:\Documents and Settings\Vahagn Hayrapetyan\Local Settings\Application Data\Microsoft\WINDOWS\UsrClass.dat.LOG Cannot open; not checked!
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\EventCache\{2B6B4761-BC57-42A7-BFF5-9EA61B919C83}.bin Cannot open; not checked!
C:\WINDOWS\SYSTEM32\EPLRR9.DLL repaired
C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM.LOG Cannot open; not checked!

Test finished, duration 00:58:39.0 s
96332 objects tested, 1 found infected
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. november 2004 - 18:27 #6
Vahagn -> Du får hjælp hvis du opretter et spørgsmål selv.
Man må ikke blande sig på den måde som du gør.
;O)
Avatar billede vahagn Nybegynder
21. november 2004 - 21:16 #7
Tak,-
det gør jeg så. (Men blande sig? Jeg troede at man må bare skrive en forlængelse af en tråd, hvis man har et identisk problem. Anyway jeg opretter et nyt spørgsmål, med samme indhold :-)
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. november 2004 - 17:07 #8
Det skal forstås på den måde, at man kan have svært ved at skelne mellem besvarelser i samme tråd. Så kan man hurgtigt "blande" tingene sammen. Andet var der ikke i det. Håber ikke du tager det ilde op. Det var venligt ment :O)
Avatar billede tbendiksen Nybegynder
22. november 2004 - 20:01 #9
Ok, efter noget tid fraværende, er jeg nu tilbage og finder min PC i trolig samme som vahagn kommenterer. Trojanen dukker stadigvæk op, selv efter mange scanninger med AVG. Så derfor kommer min hijackthis info:

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\Programmer\Medion\PowerCinema\My_TV\Agent.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\DitExp.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESMgr.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\SPAMfighter\Clients\Outlook\SFOLMoni.exe
C:\Documents and Settings\Thomas og Christine\Dokumenter\Download\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.naupoint.com/toolbar/ie.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.aok.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.naupoint.com/toolbar/ie.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
R3 - Default URLSearchHook is missing
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\Userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: 1096988649 - {262277EC-5BB5-4849-8BF2-1824330C9CAC} - (no file)
O2 - BHO: No description - {44FD0AF8-9D30-4E96-8ECE-306446B5E0D3} - C:\WINDOWS\DOWNLO~1\iEBINST2.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: No description - {60261C06-81B0-4DE0-9313-E5BA203A64E9} - C:\WINDOWS\DOWNLO~1\pdfmgr.dll
O2 - BHO: No description - {6375B3AD-4440-4C1F-95E5-A24198ED671C} - C:\WINDOWS\DOWNLO~1\sp1.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Agent] C:\Programmer\Medion\PowerCinema\My_TV\Agent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Microsoft Works\WkDetect.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NVIEW] rundll32.exe nview.dll,nViewLoadHook
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opret Foretrukken på mobil enhed - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på mobil enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INetRepl.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: Yahoo! Backgammon - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/at0_x.cab
O16 - DPF: Yahoo! Literati - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/tt2_x.cab
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab
O16 - DPF: {1E2941E3-8E63-11D4-9D5A-00902742D6E0} (iNotes Class) - http://post.stud.his.no/iNotes.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab
O16 - DPF: {44FD0AF8-9D30-4E96-8ECE-306446B5E0D3} (No description) - http://naupoint.com/toolbar/installer/iEBINST2.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/13cf3dca3f98b90a4405/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {71AEE1E3-1B65-41FA-BBD2-565CBD1359D8} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSPInstall0703.exe
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004033001/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {75D1F3B2-2A21-11D7-97B9-0010DC2A6243} (SecureLogin.SecureControl) - http://secure2.comned.com/signuptemplates/ActiveSecurity.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {B942A249-D1E7-4C11-98AE-FCB76B08747F} (RealArcadeRdxIE Class) - http://games-dl.real.com/gameconsole/Bundler/CAB/RealArcadeRdxIE.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/netbank/activex/DanskeSikker.cab
O21 - SSODL: eplrr9 - {D0500CB2-E089-478E-8FD1-272E4C5C3AD3} - C:\WINDOWS\system32\eplrr9.dll (file missing)
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. november 2004 - 20:13 #10
Følg vejledningen her: http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm (punkt 6). Fix disse med HijackThis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.naupoint.com/toolbar/ie.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.naupoint.com/toolbar/ie.html
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: 1096988649 - {262277EC-5BB5-4849-8BF2-1824330C9CAC} - (no file)
O2 - BHO: No description - {44FD0AF8-9D30-4E96-8ECE-306446B5E0D3} - C:\WINDOWS\DOWNLO~1\iEBINST2.dll
O2 - BHO: No description - {60261C06-81B0-4DE0-9313-E5BA203A64E9} - C:\WINDOWS\DOWNLO~1\pdfmgr.dll
O2 - BHO: No description - {6375B3AD-4440-4C1F-95E5-A24198ED671C} - C:\WINDOWS\DOWNLO~1\sp1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O16 - DPF: {44FD0AF8-9D30-4E96-8ECE-306446B5E0D3} (No description) - http://naupoint.com/toolbar/installer/iEBINST2.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/13cf3dca3f98b90a4405/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {B942A249-D1E7-4C11-98AE-FCB76B08747F} (RealArcadeRdxIE Class) - http://games-dl.real.com/gameconsole/Bundler/CAB/RealArcadeRdxIE.cab
O21 - SSODL: eplrr9 - {D0500CB2-E089-478E-8FD1-272E4C5C3AD3} - C:\WINDOWS\system32\eplrr9.dll (file missing)

Vi skal kunne se dine skjulte filer for at finde snavs, der skal slettes manuelt. Det er en del af processen.

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Disse programmer skal slettes i fejlsikret tilstand. Du genstarter og trykker F8 når Windows starter op.

Søg efter disse filer:
C:\WINDOWS\DOWNLO~1\iEBINST2.dll
C:\WINDOWS\DOWNLO~1\pdfmgr.dll
C:\WINDOWS\DOWNLO~1\sp1.dll
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe

Søg efter disse mapper:

C:\Programmer\Messenger Plus! 3

Hent den her scanner:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean
Den skanner nu, og dette kan godt tage et par timer.

Derefter genstarter du og sender en ny log ind til check
Avatar billede tbendiksen Nybegynder
22. november 2004 - 22:28 #11
Jeg fik en fejlmeddelelse under fix-proceduren: An unexpected error has occurred at procedure: modBackup_MakeBackup(sItem=O21 - SSODL: eplrr9 - {D0500CB2-E089-478E-8FD1-272E4C5C3AD3} - C:\WINDOWS\system32\eplrr9.dll (file missing))
Error #62 - Input past end of file

I feljsikret tilstand fandt jeg dog ikke de tre "c:\windows\downlo~1....."-filer.

Den nye log ser ud som følger:
Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\Programmer\Medion\PowerCinema\My_TV\Agent.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\WINDOWS\DitExp.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Documents and Settings\Thomas og Christine\Dokumenter\Download\hijackthis.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.aok.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\Userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Agent] C:\Programmer\Medion\PowerCinema\My_TV\Agent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [NVIEW] rundll32.exe nview.dll,nViewLoadHook
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opret Foretrukken på mobil enhed - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på mobil enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INetRepl.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: Yahoo! Backgammon - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/at0_x.cab
O16 - DPF: Yahoo! Literati - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/tt2_x.cab
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab
O16 - DPF: {1E2941E3-8E63-11D4-9D5A-00902742D6E0} (iNotes Class) - http://post.stud.his.no/iNotes.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab
O16 - DPF: {71AEE1E3-1B65-41FA-BBD2-565CBD1359D8} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSPInstall0703.exe
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004033001/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {75D1F3B2-2A21-11D7-97B9-0010DC2A6243} (SecureLogin.SecureControl) - http://secure2.comned.com/signuptemplates/ActiveSecurity.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/netbank/activex/DanskeSikker.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. november 2004 - 22:50 #12
Nydeligt arbejde

Fejlen ved fixet betyder ikke noget.
Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så skal du også lige skjule dine filer og mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Lidt råd med på vejen herfra skal du da også have.
For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra denne lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm