Avatar billede raan Nybegynder
06. november 2004 - 01:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man flotte overskifter?

Jeg har set på mange hjemmesider, der laver de et sejt design, også ville jeg lige hører om der var nogen der vidste hvor/hvilket program man kan gøre det med?
Avatar billede morteeart Nybegynder
06. november 2004 - 01:22 #1
Adobe photoshop er godt til grafik delen.(nej, ikke freeware)

men du skal også kunne kode html og css på højt niveau.
Avatar billede kalp Novice
06. november 2004 - 02:11 #2
Ville også sige Adobe Photoshop... men du kan egentlig også lave en Flash hjemmeside med Flash... det ser rigtig godt ud hvis man er haj til det hehe
Avatar billede morteeart Nybegynder
06. november 2004 - 02:15 #3
og så vil jeg også tilføje at programmerne til at lave flash, heller ikker er freeware.
Avatar billede olebole Juniormester
06. november 2004 - 02:28 #4
<ole>

Photoshop er et _meget_ stort program og tager _lang_ tid at mestre.
HTML/CSS er to ret omfattende teknologier og tager _lang_ tid at mestre.

Når du er nået igennem Photoshop og HTML/CSS, ved du, hvordan guitaren ser ud og hvordan den stemmes.
Derefter skal du til at lære at komponere og spille hits - hvis du altså har et udpræget tallent.

Det, du gerne vil kunne, kræver voldsomt meget mere end programmerne. De tager som sagt _lang_ tid at lære ordentligt - men de er i virkeligheden kun de nødvendige værktøjer.

Jeg vil ikke være lyseslukker, men bare du er klar over, at der er tale om to fuldgyldige håndværk og en bunke tallent, så skal du da gå til den med krum hals  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede old-faithful Praktikant
06. november 2004 - 03:01 #5
Morteeart> Ikke helt korrekt... Der findes et gratis program til at lave simple flash animationer. Det hedder PowerBullet. Programmet er freeware, og kan hentes her:

http://powerbullet.com/
Avatar billede arnums Nybegynder
06. november 2004 - 17:16 #6
Jeg vil nu også sige som olebole, du kan ha´ alle de værktøjer du skal bruge, og du kan mestre dem virkeligt godt, men det er ikke ensbetydende med at det bliver flot det du får frem, det er op til dig (om du har talent)
Avatar billede olebole Juniormester
06. november 2004 - 22:51 #7
... og derudover skal du kunne din farvelære, kompositionslære og typografilære på fingrene. De færdigheder har kun få procent af de, der 'designer' til nettet - og det ses tydeligt.
Til gengæld skiller de, der vitterligt kan deres håndværk, tydeligt ud - men så er det somregel også et samarbejde mellem flere, der har hver deres uddannelse. For at lave det _rigtig_ gode designarbejde, skal du nok påregne at få et par uddannelser først  :)
Avatar billede b_ball Nybegynder
07. november 2004 - 22:16 #8
olebole> Det er jo derfor man også kan tjæne så meget på det....

Jeg syntes det er virkelig godt det du har skrevet der! Jeg er 100% enig!

Jeg startede selv for ca 2 år siden og er først nu nået til at lære css og det jeg kan er slet ikke vildt! tror mig der er rigtig meget at lære! Jeg regner også selv med at tage en design uddannelse! glæder mig ;-)
Avatar billede kalp Novice
22. november 2004 - 11:29 #9
Der er slet ikke kommet input fra spørgeren hehe hvorn' skær den mester?:p
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 22:20 #10
Luk spørgsmålet
Avatar billede kalp Novice
05. januar 2005 - 19:38 #11
rasmusandersen ?
Avatar billede kalp Novice
20. januar 2005 - 01:52 #12
rasmusandersen du savnes i forumet
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2005 - 15:22 #13
rasmusandersen.. jeg mener det endeligt:)