Avatar billede avminarm Juniormester
05. november 2004 - 20:10 Der er 25 kommentarer og
3 løsninger

Aldi bærbar - skal skal ikke? Hjælp ønskes

Hej eksperter

Skal jeg købe denne maskine eller skal jeg gå efter noget mere "mærkevareagtigt" men med mindre hd osv. Jeg har en på hånden, men kun få dage!

Jeg skal ikke spille på den, men nok bruge tv-funktionen + optagefunktionen en del. Desuden se DVD og benytte den til webudvikling.

Jeg har i øjeblikket en compaq armada E500 (600mhz) - så det vil under alle omstændigheder være et fremskridt :o)

Jeg håber i kan komme med lidt vejledning.

MEDION®
Wireless Multimedia
Entertainment
Notebook

Næsten lydløs takket være Intel®
Centrino?-mobilteknologien.

? Intel® Pentium® M735
mobile processor (1.7GHz).
? 8 x multi-standard dvd-/cd-brænder,
understøtter dual layer: Brænder
et-lags-dvd'er på 4,7 GB og
dobbeltlags-dvd'er på 8,3 GB.
? 15" TFT-XGA Color Display:
Res. 1024x768 pixel.
? Wireless LAN Intel® PRO/Wireless
2200. Trådløs netværksadgang: Under
den forudsætning at der findes en
WLAN/Access Point på stedet. F.eks.
på internet-caféer, i lufthavne eller
hjemmefra. IEEE 802.11b/g kompatibel.
? ATI Molibity? Radeon? 9650
64 MB DDR-RAM.
? 80 GB harddisk.
? 512 MB DDR-RAM (max 1024MB) arbejds-
hukommelse: (begge lagerområder er optaget).
? 7 in 2 kortlæser: Læser og skriver SD / MMC / MEMORY STICK / MEMORY STICK PRO / COMPACT FLASH I + II / MICRODRIVE
(er ikke inkluderet).
? 6-kanalslyd: 2 integrerede højttalere.
? 3 x USB 2.0.
? Højtydende litium-ion-batteri med
Centrino?-teknologi til 4-timers drift.
? FireWire IEEE 1394: Deres direkte
tilslutning til den digitale fremtid.
? Medion 10/100 Mbit netværkscontroller
56k modem (V.90).

Softwarepakke (OEM-versioner):
? Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2.
? Microsoft® WorksSuite® 2004:
Word, Works 7.0 Standard, Picture It!,
Encarta 2004, AutoRoute 2004,
Flight Simulator 2004.
? Medion Home Cinema: Indeholder 6 professionelle programmer til video- og audioapplikationer!: PowerDVD 5, Power Cinema, PowerDirector 3.0 SE, PowerProducer 2.0 Gold, Medi@Show, Musicmatch Jukebox.
? Nero Burning ROM 6: Program til kopiering
af CD'er uden kopibeskyttelse**.
? Nero Recode 2-SE**.
? eTrust AntiVirus.
? Videon.

4 in 1 Stereo-TV, FM-radio tuner,
DVD-player og videorecorder:

Stereo-TV:
? Modtag TV og teletext EPG-funktion, elektronisk programstyring.
? Nyd dit yndlings-fjernsynsprogram.
TV-udsendelser kan til enhver tid
optages og afspilles.

FM-radiotuner:
? Via den indbyggede radio-tuner kan du
bruge din Notebook som FM-radio.
? Ved hjælp af den medleverede antenne er den klar til at modtage næsten overalt.
? Optag musikudsendelserne direkte fra radioen og fremstil dine egne musik-CD'er.

TV-tuner & fjernbetjening:
? Se TV, DVD'er eller video på din Notebook
? Hør CD- eller MP3-musik
? Brug egenskaberne som videorecorder
? Præsenter dine fotos som et diasshow
? Inklusiv FM-antenne

? Inkl. Notebook USB bladringsmus,
DVI på VGA-adapter og flot bæretaske.
? integreret touchpad med 2 musetaster
? 5 hurtigtaster
? Ekstern adapter til lysnettet,
VDE/GS god kendt
? Inkl. Hotline-Service

Pr. stk.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2004 - 20:20 #1
Hvis det er den de lige har haft på tilbud så ville jeg købe den hvis jeg ikke havde en. Den har så at sige alt hvad man kan få brug for og så er det en rigtig bærbar cpu (centrino) denne gang og ikke en strømsluger.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2004 - 20:22 #2
Med hensyn til det mærkevare-agtige så mener jeg at Medion er et lige så godt mærke som HP/Compaq og IBM og hvad de nu hedder. Jeg har en stationær Medion og deres support funktion er i top hvis der skulle være problemer.
Avatar billede kalp Novice
05. november 2004 - 20:23 #3
Det ligner da et godt køb synes jeg helt sikkert!
Det eneste du skal være opmærksom på er du selvfølgelig ikke får den samme service i ALDI som i en rigtig IT butik... meeen ... ikke fordi Fona og Merlin rigtig kan prale af at være eksperter på området hehe
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
05. november 2004 - 20:24 #4
Jeg synes det er et godt tilbud, men det er en skam at rammen er 2*256MB i stedet for 1*512. Jeg har selv været fristet til at købe sådan en.
Avatar billede avminarm Juniormester
05. november 2004 - 20:29 #5
bennylarsen>> hvis du var fristet hvorfor har du så ikke købt en? - nogen speciel grund
Avatar billede kalp Novice
05. november 2004 - 20:34 #6
avminarm:

Jeg ville personligt gerne have den hehe, men har lige købt bil.. såååå bliver nok en anden god gang!
Avatar billede delahook Nybegynder
05. november 2004 - 20:35 #7
Mht. service så er det ikke Aldi der leverer den men et firma der hedder compare support, jeg købte min stationære Medion pc 30/11 2002 - cpu'en røg i sidste uge - Ringede til compare support fik en fragtseddel fredag sendte den mandag og fik den retur idag (fredag) - alt dækket af garantien, vel og mærke på en maskine købt før 24 mdrs reklamationsretten trådte i kraft - det er da service, og laaangt bedre end de oplevelser jeg før har haft med eks.vis FONA

så mit råd, køb trygt
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
05. november 2004 - 20:41 #8
avminarm>>Jeg har hørt der skulle komme en priskrig, så jeg venter til efter jul.
Avatar billede netpxg Nybegynder
05. november 2004 - 20:57 #9
Jeg synes ikke det virker specielt fristende. Se på andre tilbud.
F.eks kan du hos Fona få en Acer for 7000 kr, ganske vist kun med 256 MB ram, 40 GB harddisk, ingen dvd brænder eller tv/radio, men med en meget hurtigere CPU. Andre har nok lignende tilbud.
Avatar billede avminarm Juniormester
05. november 2004 - 21:21 #10
jag lader den lige stå til i morgen så jeg kan se om der er andre der har input. Læg venligst et svar hvis i vil have points :o)
Avatar billede dreadlock Nybegynder
06. november 2004 - 01:20 #11
til netpxq: prøv lige at sammenligne specifikationer: og tænk så lige over hvad det er du skriver grafikkortet i aceren bruger jo de første 64mb ef den smule ram der er i maskinen.Har selv lige købt maskinen fra Aldi og den kører kanon, man får faktisk en del mere med for de sidste 4000 kroner ved at købe maskinen fra aldi
Avatar billede freehelp Praktikant
06. november 2004 - 09:24 #12
Kort og godt!

Maskinen vil klare de opgaver du stiller den 100% uden problemer.

Medion - Godt mærke og god support

Centrino 735 - fremtidens pt CPU med dothan platform

ATI Molibity? Radeon? 9650
64 MB DDR-RAM. - Udemærkedet grafikkort dog ikke toppen, men igen sat op mod prisen.

Et alternativ kan være denne
http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=473

Markedet næstbedste grafikkort, men igen du skal jo ikke spille. Dog kan du ligeså godt tage det bedre til samme pris.

Men igen får du ikke den software pakke med som medion tilbyder. Jeg ville hoppe på tilbudet!

Jeg har skrevet disse, hvis der er ting du ønsker mere info om indenfor laptops:

http://www.eksperten.dk/artikler/469
http://www.eksperten.dk/artikler/365

Sig til hvis jeg skal uddybe noget
Avatar billede freehelp Praktikant
06. november 2004 - 09:25 #13
Som der bliver sagt er det MEGET vigtigt du IKKE tager en maskine med shared RAM!
Avatar billede valleystone Nybegynder
06. november 2004 - 12:52 #14
Har selv en medion 41300, den på 3 ghz, som godt nok støjer lidt, hvad centrinoen jo ikke gør.
Jeg er totalt tilfreds med Medion, super support, samt ALDIs uovertrufne: pengene tilbage hvis du ikke er tilfreds!
Avatar billede avminarm Juniormester
06. november 2004 - 20:00 #15
dreadlock>> hvad synes som om kabinettet og tastaturet, jeg har læst i alt om data (her: http://www.altomdata.dk/Medion-test.inddlav.pdf) at kabinette var plasticagtigt + tastaturet ligeså - er det rigtigt??
Avatar billede dreadlock Nybegynder
06. november 2004 - 20:30 #16
Har læst den samme artikel, sammenlignede med min søns bærbare (Fujitsu Siemens C1110) og kan ikke lige mærke nogen forskel, bortset fra at han ctrl tast sidder fast engang imellem. Læg også mærke til at i artiklen står der ikke noget om software tvkort og DVDbrænder
Avatar billede avminarm Juniormester
06. november 2004 - 20:32 #17
hmmm - jeg bliver nok nødt til at købe den ;o)

læg lige nogen svar folkens
Avatar billede dreadlock Nybegynder
06. november 2004 - 21:01 #18
Men du skal da nok se at få fingeren ud hvis du skal nå at få en, Jeg købte en den dag de startede på tilbuddet, da jeg kom lige før lukketid havde de kun tre tilbage.
God fornøjelse med den
Avatar billede avminarm Juniormester
07. november 2004 - 21:06 #19
jeg skal nok skynde mig ;o) - tak for jeres input
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2004 - 21:07 #20
Tak for point og god fornøjelse med den :-)
Avatar billede dreadlock Nybegynder
07. november 2004 - 22:16 #21
Håber du bliver lige så tilfreds med den som jeg, helt sin egen computer hvor knægten ikke installerer alt muligt lo?? på så den aldrig funker skønt mand
Avatar billede avminarm Juniormester
08. november 2004 - 11:05 #22
et stk. medion MD42200 afhentet i Aldi ;o)
Avatar billede avminarm Juniormester
09. december 2004 - 17:38 #23
dreadlock>> siger dit dvd drev en lyd som et diskette drev når din pc starter op??
Avatar billede dreadlock Nybegynder
09. december 2004 - 19:59 #24
Ja det gør den da, for når du tænder apperatet skal den jo finde drevet så jeg vil da tro at det er læsehovedet der kører en gang frem og tilbage, det gør alle drev da tror jeg mine stationære gør det da, men måske med lidt mindre lyd, eller også er det fordi de støjer lidt mere. Ellers er du vel tilfreds med den endnu.Jeg er i hvert tilfælde
Avatar billede avminarm Juniormester
09. december 2004 - 20:16 #25
jeg er meget tilfreds men mit dvd drev nærmest "skurer" når jeg sætter en hjemmebrændt cd i - lige gyldigt hvilket mærke cd-rom jeg benytter og visse vil den slet ikke læse.

Men ud over det er det sgu en kanon maskine - men "knaser" dit drev også??
Avatar billede dreadlock Nybegynder
09. december 2004 - 21:08 #26
det synes jeg nu ikke, men har heller ikke brugt det ret meget. Er du i tvivl ring eller kør ind til supporten.

Repair Service
Compare Support A/S
Meterbuen 6-12, byg. 8
2740 Skovlunde
Phone: (+45) 70 20 42 33
Fax: (+45) 70 20 42 24
hotline@compare-support.dk
http://www1.medion.com/dk/
Avatar billede avminarm Juniormester
09. december 2004 - 21:34 #27
ok - det vil jeg prøve ;o)
Avatar billede mtv117 Nybegynder
26. juni 2007 - 11:29 #28
Nogen der ved om den kan tænde uden batteri eller om det skal sidde i den for har fået fat på en og jeg vil ikke offer 800 kr på et batteri hvis den ikke virker.