Avatar billede valby Nybegynder
05. november 2004 - 19:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at Routers

Hej er der en der kan hjælpe mig,hver gang jeg prøver at koble min Routers til kan jeg, ikke komme på internetet,
min Routers er en belkin .jeg har adsl hos tdc,jeg bruger windows me. venlig hilsen Valby.
Avatar billede haverslev Novice
06. november 2004 - 00:33 #1
Du skal koble din pc sammen med roteren i f.eks port 2 og roteren skal have et kabel fra den og til adsl`en.
Start Internet explorer og tast:192.168.2.1 eller 192.168.2.1:88 ind i adressefeltet og tryk Enter.
Nu skulle du gerne få et LOGIN screen og skriv: admin i passworfeltet + login.
Alt efter om du har Dynamisk IP, Fast IP eller PPPOE, så klikker du på den der passer med dit TDC abb.  (hvis du har PPPoE, skal du bruge kunde nr. og password, fra det brev du har modtaget fra TDC)
Hvis du har dynamisk Ip, skal du klikke på den og tryk select.
Klik på Status og se om ikke den skriver: Connected i øverste linie.
Avatar billede valby Nybegynder
06. november 2004 - 09:20 #2
Hej,Det har jeg gjort, og den se sådan ud nu,

Home| Help| Login    Internet Status: Connected

Version Info
  Firmware Version
1.01.05
  Boot Version
1.03.08
  Hardware
F5D7230-4
  Serial No.

LAN Settings
  LAN/WLAN MAC
00:30:BD:F2:D4:3E / 00:30:BD:F2:6D:28
  IP address
  Subnet mask
  DHCP Server
Enabled

Internet Settings
  WANMAC address
00:30:BD:F2:D4:3F
  Connection Type
PPPoE
  Subnet mask
  Wan IP
  Default gateway
  DNS Address

Features
  NAT
Enable
  Firewall Settings
Enable
  SSID
belkin54g
  Encryption
Disable

men jeg kan ikke komme på internetet
når jeg, tilslutter min Routers,

jeg, har vøret inde i ipconfig og der står følgene

0 Ethernet netværkskort
IP-adresse 192.168.2.2
Undernetmaske 255.255.255.0
Standardgateway 192.168.2.1

Ethernet netværkskort
IP-adresse  192.168.2.1
Undernetmaske 255.255.255.0
Standardgateway 192.168.2.1

Ethernet netværkskort
IP-adresse 80.196.134.112
Undernetmaske 255.0.0.0.
Standardgateway 80.196.134.112

Ps.jeg har fast ip
Avatar billede haverslev Novice
06. november 2004 - 11:38 #3
Hvis du kører med router og du har tastet din IP adresse ind i "static IP" som må INGEN af PC`erne, du kobler på routeren, have IP adresse indtastet under IP i netværk, der begynder med 80.196.xxx.xxx. Det er nu roteren der styrer IP adressen.
Klik på start, klik på Indstillinger Klik på kontrolpanel, DB-klik på netværk, marker linien "TCP/IP" klik på egenskaber og sæt prik i hent automatisk en IP og prik i Hent automatisk en DNS-serveradresse. - klik OK.

PS. Hvis du har et firewall program installeret, skal du have åbnet til roteren.
Avatar billede haverslev Novice
06. november 2004 - 11:52 #4
Her kan du se alle opsætninger på routeren igennem,
klik på linien: Veiw the setup guide on-line
http://setup.belkin.com/guide.html
Avatar billede kenp Novice
07. november 2004 - 22:21 #5
http://www.eksperten.dk/spm/472221

Hvorfro gør du ikke som du gjorde sidst!