Avatar billede shanghoj Nybegynder
05. november 2004 - 11:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HP procurve 2524 spørgsmål

Jeg har et par spørgsmål vedrørende En HP Procurve 2524 switch.
Switchen indgår i følgende opsætning:

ADSL==>Router==>HP Procurve 2524==> 20 brugere.

Hvordan kan jeg se om min switch har fået tildelt en IP adresse, så jeg kan accesse den via. webinterfacet?
Hvis routeren kører DHCP på LAN siden, vil den så også tildele en IP til Switchen?
Hvis jeg manuelt tildeler en IP til switchen vil der så kunne opstå konflikt mellem switchen og routeren.?
Kan jeg overhoved accesse switchen via terminalporten hvis jeg ikke har har en seriel port på min computer.
Kan det lade sig gøre via printerport eller USB. Evt. hvordan?

Ja det blev til mange spørgsmål, men så er der ogå mange point på højkant
mvh. shanghoj
Avatar billede leif Seniormester
05. november 2004 - 14:24 #1
Din switch vil få en IP af din DHCP server, men du kan som du selv siger selv tildele den en IP, den IP skal jo bare være uden for det DHCP range du bruger.

Med hensyn til terminalporten, mener jeg ikke du kan bruge den hvis du ikke seriel port i din computer.
Avatar billede shanghoj Nybegynder
05. november 2004 - 15:03 #2
Bestemmer jeg helt selv hvilken IP switchen skal have?
Avatar billede leif Seniormester
05. november 2004 - 16:34 #3
Du kan lige som på en klient selv definere IP adressen, Ja.
Avatar billede leif Seniormester
08. november 2004 - 09:45 #4
Du fik det til at virke eller ?
Avatar billede shanghoj Nybegynder
09. november 2004 - 13:39 #5
nej ikke endnu! jeg skal kigge på det i aften, men jeg er lidt nervøs for at lave ged i opsætningen, så vores beboere ikke kan komme på nettet! Har du såmeget styr på Procurven, at du kan fortælle mig hvordan det skal gøres trin for trin?
På trods af at jeg sidder med "Management and Configuration guide" er jeg stadig lidt i tvivl om nogle ting.

Der står at man skal gøre en af følgende to ting for at give switchen en IP:

1) To manually enter an IP address, subnet mask, set the IP Config parameter
to Manual and then manually enter the IP address and subnet mask values
you want for the switch.

2)To use DHCP or Bootp, use the menu interface to ensure that the IP Config
parameter is set to DHCP/Bootp, then refer to “DHCP/Bootp Operation” on
page 5-11.

Hvis jeg vælger 1) hvad skal jeg så skrive ved subnet mask value?
Hvis jeg vælger 2) vil jeg så kunne finde IP'en via en "tracert" eller hvad?
Avatar billede shanghoj Nybegynder
09. november 2004 - 13:41 #6
har det nogen indfludelse hvis vores switch er indstillet til multible VLAN (vi kan ikke se hinandens computere)?
Avatar billede leif Seniormester
09. november 2004 - 13:48 #7
Du skal konfigurere den som en "almindelig" klient, kig på hvad den har af IP nu og gå ud fra det, når du skal give den fast IP. Men hvorfor lader du den ikke bare få IP fra DHCP serveren ?
Avatar billede shanghoj Nybegynder
09. november 2004 - 14:21 #8
Jeg tror ikke jeg forstår hvad du mener med almindelig klient?
Switchen har ikke nogen IP adresse i øjeblikket, hvis den havde det havde jeg ikke behøvet at skulle sætte mig ind i det her! så ville jeg jo allerede have adgang til webinterfacet:-)!
Hvis jeg skal have den til at modtage en IP fra DHCP (Routeren) skal jeg sætte IP config parameter til DHCP/Bootp ik?
Kan jeg så komme til at se switchens IP hvis jeg fortager en "trace route" fra min computer som er på koblet til switchen?

Lige noget helt andet!!!
Når jeg skal accesse switchen via et serielt kabel, skal jeg så bare starte en telnet i DOS-promten eller hvad (jeg kører XP pro)
Avatar billede shanghoj Nybegynder
09. november 2004 - 14:24 #9
Jeg skulle nok aldrig have meldt mig frivilligt til dette her:-)
Avatar billede leif Seniormester
09. november 2004 - 14:34 #10
Mener du skal bruge Hyperterminal ! Har du CDen med Softwaren til Procurve ? Der så vidt jeg husker ligge noget software som hjælper dig med at kigge ind på den ?

Men du siger der er lavet virtuelt lan i routeren ? Så skal routeren være i samme Vlan som dig for at du kan tilgå den ! Nu har jeg ikke arbejdet med vlan endnu ! Da dem jeg har sidder i et firma netværk uden behov for vlan !
Avatar billede leif Seniormester
09. november 2004 - 14:36 #11
Når du finder ud af det er det meget sjovere !