Avatar billede langejan Nybegynder
05. november 2004 - 11:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XP - afinstallation

Hej

Jeg har købt en brugt computer, hvor der er installeret XP-professional. Licensen fulgte ikke med i prisen.

Jeg har nu købt en XP-Home, men vil gerne undgå at formatere harddisken, da der ligger nogle ting jeg ikke vil slette.

Hvordan kan jeg få slette professional så jeg kan indlægge XP-home??

Tak
Avatar billede trold1 Nybegynder
05. november 2004 - 11:43 #1
De ting som du ikke vil have slettet. Kunne du ikke flytte brænde dem over på cd'er eller dvd

Derefter sætter du PC til at boote fra CD sætter XP i drevet og genstarter. Når du bliver spurgt om du vil starte fra CD svar ja. Et stykke henne i installationen får du mulighed for at slette partition gør det derefter opret ny og så skal den formateres. Det er ikke svært bare læs teksten på skærmen omhyggeligt.

Det er den vej jeg ville gå, så har jeg nemlig en ny frisk installation. Det kan ikke lade sig gøre at nedgradere fra pro til home.

Mulighed 2 er med programmet Partition Magic at dele harddisken i 2 og så flytte data fra c drevet over på D og derefter gøre som beskrevet tidligere.

God fornøjelse.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2004 - 11:43 #2
`hej langejan !
ja jeg ved at den her mulighed findes i den nyeste windows dvs windows 2003 server,men du kan afbryde ideen med F3 hvis den ikke vil...
når men du boote fra din xp cdrom
vælge at indstallere et fresk kopi af windows...
vælge den somme partiton - der hvor xp pro er på.
vælge IKKE AT FORMATERE DVS AT LADE DEN VÆRE SOM DEN ER UDEN ÆNDRINGER
vælge at indstallere flere windows på somme partition trods adværlsen
>>>vælge at slette den gamle windows dvs xp pro
husk 2 ting et...ikke at formatere  2...afbryde med F3
håber det lykkes...

                                                _________HILSEN XOU__________
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2004 - 11:43 #3
Tag backup på eksternt medie af de ting du ikke vil slette - formatter harddisk og installer XP Home.

Du kan ikke nedgradere og beholde data på harddisken.
Avatar billede langejan Nybegynder
05. november 2004 - 12:13 #4
Har desværre ingen Brænder, så jeg prøver XOU's forslag. Tak for hjælpen
Avatar billede langejan Nybegynder
05. november 2004 - 12:24 #5
øøøøh - skulle give XOU point'ene. Hvordan kan man rette dette?
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2004 - 13:09 #6
ok,håber BARE det lykkes med mit...