Avatar billede oernhoej Nybegynder
05. november 2004 - 08:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Excel - Outlook

Hej Eksperter

Jeg har et Excelark, som skal bruges til indberetning af kørsel i egen bil. Det er meningen at det skal sendes inde fra Excel, som en del af meddelelsesteksten (dvs. det bliver til HTML?) det mailes så til den der skal godkende udbetalingen og videresendes så til bogføringen som skriver det ud og bogfører.

Problemet er så at når bogføringen skriver mailen ud får de kun halvdelen af det man kan se i mailen og det deles forkert over siderne. Cirka den venstra halvdel kommer ud resten kommer slet ikke med på print, heller ikke på efterfølgende sider.

Jeg har prøvet alt hvad jeg umiddelbart kan se af muligheder i outlook, uden at komme tættere på en løsning.

Hjælp!!!
Avatar billede levich Nybegynder
05. november 2004 - 09:04 #1
Hvad med at gemme som et PDF-dokument, der så kan vedhæftet til den e-mail du sender. Hermed kan det ikke gå galt, når de printer ud.

Men det du gør bør jo også kunne virke. Prøv at se på filer -> sideopsætning. Prøv forskellige indstillinger. Hvis du har to e-mail konti, kan du jo sende excel-arket til dig selv, for at teste udseendet.
Avatar billede oernhoej Nybegynder
05. november 2004 - 09:39 #2
hele idden er at det ikke skal være en vedhæftet fil , men være en del af meddelelsesteksten, så det med PDF vil ikke gøre det nemmere.

Og nej filer -> sideopsætning hjælper ikke, har prøvet det.
Avatar billede phillips Nybegynder
05. november 2004 - 10:18 #3
Jeg aner ikke om det hjælper, men prøv at ændre på det post-format, som der sendes i.

Funktioner -> Indstillinger -> Postformat -> Vælg HTML i boksen under Meddelelsesformat.

Det er i øvrigt nok en halvdum kommentar, men du skal benytte Excel 97 eller nyere, hvis det overhovedet skal lade sig gøre.
Avatar billede oernhoej Nybegynder
05. november 2004 - 10:27 #4
Hej Phillips

Det hjælper desværre heller ikke spor, selvom det er Excel 2000
Avatar billede phillips Nybegynder
05. november 2004 - 10:43 #5
Kan du evt. prøve at sende skabelonen af Excel-arket til mig, så jeg kan kigge på det?

Adressen er stud.phil@ofir.dk, hvis det er.
Avatar billede oernhoej Nybegynder
05. november 2004 - 10:44 #6
fil sendt
Avatar billede phillips Nybegynder
05. november 2004 - 10:52 #7
Den er ikke kommet endnu, men jeg undersøger, så snart den er der...
Avatar billede phillips Nybegynder
05. november 2004 - 12:03 #8
Hej igen.

Jeg har kigget lidt på det. Fejlen ser ud til at ligge i det faktum, at selve Excel-arket er tilpasset til en liggende A4-side. Hvis modtageren udskriver mailen, som et liggende A4-ark i stedet for standarden (som er et stående ark) udskrives det fint. Jeg er lidt nysgerrig efter at vide om du er den eneste, der oplever problemet eller om andre også får det? Fordi umiddelbart kan man ikke rette problemet via Excel, da formatering såsom sideopsætning og lignende ikke eksporteres til Outlook, når man sender arket som meddelelsesindhold.

Den eneste løsning jeg umiddelbart kan se er, at du beder bogføringen om at udskrive din mail som et liggende A4-ark. For det der sker, når du sender dit ark er, at arket rent faktisk er et liggende ark, men sådanne Excel-formateringer eksporteres som sagt ikke til Outlook. Men jeg må indrømme, at jeg er lidt på bar bund, hvis du er den eneste, der oplever problemet.

Ked af, at jeg ikke kunne være til mere hjælp.
Avatar billede oernhoej Nybegynder
05. november 2004 - 12:15 #9
Hej

Det hjælper altså desværre ikke hos mig at lægge siden ned jeg får to kolonner mere med, men mangler stadig flere.
Avatar billede phillips Nybegynder
05. november 2004 - 13:20 #10
Andre, der kender en løsning?
Avatar billede oernhoej Nybegynder
22. november 2004 - 12:07 #11
Da det ikke ser ud til der er nogle der kan hjælpe, lukker jeg spørgsmålet, uden at have fået brugbart svar. SUK!!!!!!!