Avatar billede tk27 Nybegynder
05. november 2004 - 06:42 Der er 8 kommentarer

Send indhold af spørgeskema via mail-adresse

Hej - så er der en bøn fra een der slet ikke forstår ASP, men elsker at bruge det.

Er der en af jer der vil være overbærende med mig, og lave et script, så jeg kan sende indholdet af mit spørgeskema direkte til min egen mail.

Du kan se eksemplet her: http://www.remarks.dk/skema.html

Den modtagne mail med svarene behøver ikke være ret avanceret, bare man tydeligt kan se hvad svarene til de enkelte spørgsmål er...

Ved dog, at der vist skal bruges noget der hedder server.persits og ikke cdonts

Er der en der vil hjælpe?

(kan det ordnes med html eller andre løsninger, så er det også Super... bare det virker :-) )
Avatar billede fennec Nybegynder
05. november 2004 - 08:12 #1
Har du et mail komponent installeret på serveren?? F.eks Jmail fra Dimac.
Avatar billede hnteknik Novice
05. november 2004 - 09:11 #2
jeg har med held taget en kopi af htmlsiden med formen på og lavet den om til en tekststreng og hente værdtie ved requestform:

<%
var htmltxt="";

htmltxt= "<div >" +
        "<table STYLE='font-size:12px;padding:5px;background-color:#F0F5FA; border:1px solid; border-color:#DDE4EE;'width='50%' cellspacing='2' cellpadding='2' align='center' >" +
        "  <tr bgcolor='#A0A0A4'> " +
        "    <td height='20' colspan='2' valign='bottom'> " +

      "<div align='center'><b><font color='#FFFFFF'>" + Request.Form('brugernavn') +
      " - Følgende er Reserveret i dit navn</font></b></div>" +

      "      </td>" +
      "    </tr>" +
        "    <tr> " +
        "      <td width='50%' height='18' valign='bottom'>Event</td>" +
        "      <td width='50%' height='18' valign='bottom'><b>"+ Request.Form('Eventtitle')+
        "</b></td>" +
        "    </tr>" +
        "    <tr> " +
        "      <td width='50%' height='18' valign='bottom'>Event Sted</td>" +
        "      <td width='50%' height='18' valign='bottom'><b>" + Request.Form('placename')+
        "</b></td>" +
        "    </tr>" +
        "    <tr> " +
        "      <td width='50%' height='18' valign='bottom'>Event Dato</td>" +
        "      <td width='50%' height='18' valign='bottom'>"+ Request.Form('eventdate') +
        "</td>" +
        "    </tr> ";
.....

og så jmaile den :
....
JMail.HTMLBody = htmltxt;
..

Henrik
Avatar billede tk27 Nybegynder
05. november 2004 - 11:48 #3
Jeg aner desværre ikke hvad der er af komponenter på serveren (fatter jo ikke asp)

Udbyderen fortæller dette: http://www.webhotel.net/dk/services/index.shtml

Kan det hjælpe jer??
Avatar billede fennec Nybegynder
05. november 2004 - 12:15 #4
De bruger ikke komponenter. De har formmail i stedet, så du skal slet ikke bruge ASP. De har lavet to link du burde kikke på.

Et eks: http://www.webhotel.net/dk/support/formmail.txt
Komandoliste: http://www.webhotel.net/dk/support/formarguments.txt

Fundet på denne side som det sidste punkt. Der er også en lille datalje, som har med SPAM at gøre.
Avatar billede fennec Nybegynder
05. november 2004 - 12:16 #5
Glemte lige det sidste link :o)
http://www.webhotel.net/dk/support/index.shtml
Avatar billede hnteknik Novice
05. november 2004 - 12:45 #6
Hm

Det lyder sgu som rent bondefangeri, hvis man kan sælge et webhotel til 250 kr./md uden nogen form for aspapplikations stillet til rådighed.
prøv selv at samligne med Azero.dk til 69 kr. der har betydeligt mere.

Spørg dem om de til den pris ikke giver dig adgang til  Jmail !
Avatar billede tk27 Nybegynder
05. november 2004 - 14:58 #7
Efter at have snakket med dem, viser det sig at der skulle være JMail installeret på serveren.....

MEN...

Det jeg søger er et komplet script... sat op som mit link.... ikke bare sniplets, småsager og eksempler med andre forhold end dem beskrevet....det dur ikke.... jeg kan simpelthen ikke finde hoved og hale i det...

Så er der nogen der vil det...så bliver jeg glad
Avatar billede hnteknik Novice
05. november 2004 - 17:02 #8
tk27

Jeg kører en forretning ligesom dig. jeg er ved at lave et bookingsystem i C# ASP.NET til frisører. Hvis nogen har et færdigt script som jeg kan få så får jeg tid til at lave et færdigt script til dig.

Begynd med at kigge på hvordan jmail scriptet ser ud i ASP.
De har faktisk en idtastningsform som vidersender et til mailscript.
Det er ikke så svært.

Henrik