Avatar billede hellstern Nybegynder
11. marts 2001 - 13:37 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Bøger om Navision

Hej
Findes der nogle bøger om Navision, den gamle DOS version ?
Jeg har en kunde der har spurgt om jeg ville ændre lidt på nogle forskellige ting.
Hilsen
Tue
Avatar billede sesam Nybegynder
11. marts 2001 - 13:54 #2
Avatar billede hellstern Nybegynder
11. marts 2001 - 14:02 #3
Hej Sesam,
Jeg får ikke noget ud af dine link ?
Tue
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
11. marts 2001 - 18:22 #4
Ku\' du ikke bare stille spørgsmålene her - der kunne jo være at vi kunne svare ;-)
Avatar billede hellstern Nybegynder
11. marts 2001 - 20:27 #5
Jo - det vil jeg også gøre, men der er flere opgaver som skal løses.
Tue
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
12. marts 2001 - 08:27 #6
Jammen så kom da med dem.
Avatar billede hellstern Nybegynder
12. marts 2001 - 15:34 #7
En opgave er i forbindelse med set stregkode system. Der skal data fra en tekst fil ind i Navision. Jeg mener det må være noget med ODBC ?
Resten er tilrettelser af faktura, nogle felter der skal med og nogle der ikke skal med.
Tue
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
12. marts 2001 - 16:02 #8
Svjh så kan du glemme ODBC på versioner før 3.56a.
Stregkoder har vi lavet vha fonte i EPROM og kald vha esc-koder.
Felter som ikke skal ud på papir med opretter du ikke i formen, medens felter som skal med oprettes. (Det sidste er jeg lidt usikker på da jeg er systemmand og ikke naviprogrammør)
Avatar billede postman Nybegynder
13. marts 2001 - 19:05 #9
For at indlæse en tekst fil i Navision, skal du have adgang til Design-modulet, og der skal oprettes en \"Indlæsning\".

Der er forskellige valgmuligheder for opsætning eks. kommaseparede filer. Overskriv eksisterende data = Ja/Nej.
Avatar billede mal Nybegynder
14. marts 2001 - 12:36 #10
Der var en god bog som hed navigator

ISBN 87-89476-19-0

Der mangler programeringen ... men ellers har den det meste

Men jeg tror at navision har taget den ud af \"produktion\" for et par år siden ... du kan jo ikke længere købe nye licenser ... du kan kun forlænge dem du har ... hvis du skal finde en bog så skal den være udgivet af andre en navisiondamgaard ... og jeg tror faktisk ikke at de tillader at andre udgiver bøger om deres produkter.
Avatar billede hellstern Nybegynder
14. marts 2001 - 19:55 #11
Det er ikke lykkes mig at finde den bog nogen steder. Har du nogen ider om hvor det er muligt at finde den ?
Avatar billede mal Nybegynder
16. marts 2001 - 08:25 #12
Ja hjemme på min hylde ... derudover har startsbiblotektet i København og Århus vel 1 hver (det er lovpligtigt .. tror jeg nok) .. hvis du er ekstrem heldig ligger der en hos en boghandel et eller andet sted (den er mere end 5 år gammel ... men indholder er ok)  .... du kunne prøve at ringe til navisiondamgård og høre hvad de siger ... jeg tror dog ikke du får noget ud af det ellers skal du falde over en virksomhed som er skiftet til noget andet ... og ikke har noget mod at komme af med deres .... handelsskoler kan måske også lægge inde med nogle stykker ... men dem kan du formodentlig heller ikke købe  ... du kunne eventuelt være fræk og ringe til nogen som udbyder navision 3.56a kurser  .. og høre hvad de bruger af kursusmatriale ... du kune jo få en blondine i røret :-7
Avatar billede lotte48 Nybegynder
25. marts 2001 - 01:31 #13

http://www.antikvar.dk/
ODBC i ver.3,56A jf.: http://www.skanderby.dk/ (gamle sider)men det er et modul som skal tilkøbes - og dalget er indstillet - så deeet!

http://www.webcom.cz/webcom/webcom/czech/dwn_centrum/wnn_download.htm

Datablade: http://www.navigroup.dk/pages/navision.htm

Usergroup: http://www.navision.net/links/default.asp

/lotte
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
25. marts 2001 - 13:47 #14
Det er ikke helt rigtigt lotte48, at salget er indstillet - Nysalg af Navision 3.xx er stoppet, men tillægsmoduler og opgraderinger kan stadig fås
Avatar billede lotte48 Nybegynder
25. marts 2001 - 14:06 #15
-->Karsten Madsen
Du er en engel......  det har jeg overset i den \"info-data\" jeg fik sidste år.

/lotte
Avatar billede Jimi Hove Praktikant
23. august 2017 - 12:50 #16
Jeg ved godt at det er en tudsegammel tråd, men tråden her er stadig indekseret i Google, så hvis andre falder over den, kan de få et tip her: Hos Erpsupporten er der både gratis bøger, og gratis webinarer om Navision, C5 og Erp relateret.

Find det her: https://erpsupporten.dk/