Avatar billede oblivion Nybegynder
14. oktober 1999 - 22:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP!!! Linux lyd til Quake, QuakeWorld og Quake II

Jeg har lige hentet Quake-HOWTO og alle nødvendige Linux binaries. Fik installeret hele Quake og skulle til at køre spillet da jeg fik en fejl med lyden, der lyder noget i retning af:

/dev/dsp busy

Da jeg så genstartede Linux fik jeg følgende fejl under opstarten:

/lib/modules/2.2.5-15/misc/opl3.0: init_module: Device or resource busy
sound: Device or resource busy
                [FAILED]

Mit lydkort er et Creative Sound Blaster 16 PnP.
Avatar billede herrk Nybegynder
15. oktober 1999 - 08:27 #1
Du skal loade sb.o... det er soundblaster modulet... Du skal sætte det op i /etc/conf.modules (/etc/rc.d/rc.modules i Slackware).

-Hvis du kører det fra Gnome har det en tendens til at låse lydkortet og du skal gå ind i Gnome opsætningen og disable lyd i Gnome før du spiller.
Avatar billede oblivion Nybegynder
15. oktober 1999 - 15:08 #2
Da jeg er nybegynder i Linux vil jeg gerne vide hvad jeg skal skrive i conf.modules. Jeg har vedlagt en kopi af den og så vidt jeg kan se bliver sound blaster kortet loadet, men som sagt jeg er nybegynder.

CONF.MODULES
alias eth0 ne
options ne io=0x300
alias parport_lowlevel parport_pc
pre-install pcmcia_core /etc/rc.d/init.d/pcmcia start
alias eth0 ne
options ne io=0x300
alias parport_lowlevel parport_pc
pre-install pcmcia_core /etc/rc.d/init.d/pcmcia start
alias char-major-107 3dfx
alias sound sb
pre-install sound insmod sound dmabuf=1
alias midi opl3
options opl3 io=0x388
options sb io=0x220 irq=5 dma=1 dma16=5 mpu_io=0x330
Avatar billede herrk Nybegynder
17. oktober 1999 - 20:41 #3
Har du sat lydkortet op med sndconfig ????. Det ser det ud som om.... Så virker lydkortet hvertfald i linux. Hvilken windowmanager bruger du (KDE - GNOME - Fvwm....)???

Halvdelen af conf.modules er gentaget (betyder ikke noget, det gør den mere uoverskuelig)
Avatar billede oblivion Nybegynder
17. oktober 1999 - 22:44 #4
Har fået Quake og Quake II til at virke med lyd og det hele, men Quake II med GL-driveren ser ud til at have fået for meget gamma, da det hele ser meget lyst ud. Det virker kun under Fvwm med lyden.