Avatar billede tkb Nybegynder
04. november 2004 - 14:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Terminal Services

Hej

Jeg har adskillige Windows 2000 servere. Dem vil jeg gerne styre remote. Det går fint med Windows 2000 Server PC'ere, men jeg har også nogle Windows Workstation PC'ere. Kan jeg styre W2K Workstation PC'ere via terminal services??? Alternativt kan jeg selvfølgelig installere vnc eller lign. Men det kunne være rart at kunne bruge terminal service. Så er der nogle muligheder for det??
Avatar billede juggalo Nybegynder
04. november 2004 - 15:45 #1
Nej, Win2000 workstations understøtter ikke terminal services.

(XP workstations understøtter remote desktop som minder meget om TS)
Avatar billede serverservice Praktikant
04. november 2004 - 15:57 #2
enig med juggalo, men du kan da bruge vnc.
http://www.realvnc.com/download.html
Avatar billede signori Nybegynder
04. november 2004 - 18:38 #3
Jeg kan VARMT anbefale Dameware NT Utilities eller DameWare mini remote. www.dameware.com. Miniremote er også en del af DameWare NT utilities. Her kan du uden problemer tage remote control over enhver PC med W2K og det fungerer ofte med Win98 maskiner. Klientinstallationen sker automatisk første gang du forsøger at connecte til klienten. Eneste minus er at det ikke er gratis. Men det er alle pengene værd. Du kan downloade en 30 dages fuld demo.
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
04. november 2004 - 22:36 #4
Prøv at kigge på det her. Jeg har brugt det til en win2k client og det virker som teminal service som under Win XP

http://search.microsoft.com/search/results.aspx?View=en-us&p=1&c=1&st=b&qu=dsclient&swc=1&na=33&cm=512
Avatar billede tkb Nybegynder
05. november 2004 - 14:34 #5
Spørgsmålet lyder på at jeg fra mig Windows XP client (via Forbindelse til Fjernskrivebord) vil remote styre både mine Windows 2000 Servere og Windows 2000 Workstation. Det går fint med W2K serverne, men hvad med Workstations. Jeg giver ikke at have en liste med alle de andre programmer der kan det - bare vide om det kan lade sig gøre med terminal service/ Forbindelse til Fjernskrivebord.
Avatar billede signori Nybegynder
05. november 2004 - 15:23 #6
Så vidt jeg ved kan man ikke gøre det. Det er først i Windows XP det er muligt.
Avatar billede juggalo Nybegynder
08. november 2004 - 15:16 #7
Se min første kommentar