Avatar billede ldplusse Nybegynder
04. november 2004 - 13:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Find hvad man mangler

Jeg skal bruge en SQL sætning som kan finde alle de "Titler" som en bruger ikke har.
Har prøvet med dette men den finder alle de titler som man ikke har og andre har. (dvs. den finder faktisk alt, da alle bruger har alle titler lagt sammen)

SELECT DISTINCT F.FILMID FROM FILM F
    LEFT JOIN MOVIE2USERS MO ON MO.MOVIEID = F.FILMID
    WHERE MO.USERID IS NULL OR MO.USERID <> @USERID

Nogen bud.
Skriv hvis mere info kræves.
Avatar billede ladyhawke Novice
04. november 2004 - 13:15 #1
jeg kan ikke lige løse den, men så vidt jeg kan se så beder du om at få alle de titler som haves af alle andre brugere end userID, så du vil få alt minus det brugeren selv har (men kun hvis vedkommende har noget unikt, som der ikke er andre der har).
Avatar billede ldplusse Nybegynder
04. november 2004 - 13:24 #2
Jeg for alt og det brugeren selv har.
Den finder nok det brugeren selv har ved at der er et UserID som ikke er brugeren men en anden bruger, så derfor er <> UserID true.

Movie2User:
id  filmid  userid
1    153      34
2    153      25
3    153      27
4    154      25
5    154      27

Så hvis jeg er bruger med UserID 34 skulle mit resultal være at jeg mangler film med filmID 154.
Men jeg for også filmID 153 da UserID <> @UserID(34) ved ID 2 & 3

Håber det var mere hjælp
Avatar billede netro Nybegynder
04. november 2004 - 13:31 #3
Hvad giver følgende?

SELECT DISTINCT F.FILMID FROM FILM F
    LEFT JOIN MOVIE2USERS MO ON (MO.MOVIEID = F.FILMID AND MO.USERID <> @USERID)
Avatar billede ldplusse Nybegynder
04. november 2004 - 13:41 #4
Det er ikke en valid SQL statement.
Ved ikke om der er forskel med jeg bruger en "Store Procedure" på SQL serveren og den vil ikke kendes ved din (Netro)'s SQL string
Avatar billede ldplusse Nybegynder
04. november 2004 - 13:41 #5
Er det ikke en Access tingeling som du har lavet Netro
Avatar billede ldplusse Nybegynder
04. november 2004 - 13:43 #6
Måske jeg skulle have lavet den i MS SQL gruppen.
Avatar billede ldplusse Nybegynder
04. november 2004 - 13:45 #7
Spørgsmål flyttet til:
http://www.eksperten.dk/spm/557884
Avatar billede ladyhawke Novice
16. november 2004 - 14:35 #8
husk at lukke dette spørgsmål :o)