Avatar billede moaz Nybegynder
04. november 2004 - 13:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kode afvikles ekstremt langsomt i Tomcat på Windows 2003

Hej
Jeg har installeret en Tomcat 5.0.19 på:
- en Windows XP-Pro og bruger den til test og udvikling
- en Windows Server 2003 og bruger den til drift
Mit problem er at kode, der afvikles i driftsmiljøet er ekstremt langsomt!

Den dårlige performance skyldes ikke eksterne forhold, såsom databaseforbindelsen, afsendelse af mails eller lign. Som eksempel kan nævnes parsing af noget XML, og det gøres på testmaskinen på ca. 400msek og 4-6 sek på driftserveren.

Jeg har kigget Tomcats server.xml fil igennem, og de er ens.

Har jeg sat noget op forkert eller er det bare en Tomcat på Win2003 ting?

På forhånd tak
Mohamed
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2004 - 13:07 #1
Samme JDK ?

Hvor meget memory for JVM'en der skal køre Tomcat ?

Hvad kører der ellers på serveren ?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2004 - 13:07 #2
NB: Normalt vil man ikke køre med samme setup til development og production. Man
    kan godt tune production environment lidt.
Avatar billede moaz Nybegynder
08. november 2004 - 13:16 #3
Det er samme sdk på begge maskiner.
512MB ram i test og 1GB i drift.
Der kører ikke andet på serveren!

Takker :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2004 - 13:19 #4
En ting er hvor meget memory der er i serveren.

Noget andet er hvor meget JVM'en får.

Hvad står -Xmx til ?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2004 - 19:08 #5
Hvis den ikke er sat så er default (1.4.2) kun sølle 64 MB og så ...
Avatar billede moaz Nybegynder
09. november 2004 - 19:29 #6
Den er ikke sat! Og -Xmx giver n.s.:
C:\>java -Xmx
Invalid maximum heap size: -Xmx
Could not create the Java virtual machine.

FYI: på test maskinen kører en ms sql-server, eclipse og andre udviklingsværktøjer samtidig med afviklingen af servletten. Modsat er det kun tomcat der kører på serveren!
Avatar billede arne_v Ekspert
09. november 2004 - 19:30 #7
Syntaxen er:

-Xmx256m

for at få 256 MB
Avatar billede moaz Nybegynder
09. november 2004 - 19:50 #8
Det har jeg prøvet, men så får jeg ns.
Usage: java [-options] class [args...]
          (to execute a class)
  or  java -jar [-options] jarfile [args...]
          (to execute a jar file)
where options include:
...
Avatar billede arne_v Ekspert
09. november 2004 - 19:54 #9
Det skal angives sammen med alle de andre argumenter til java når java kører Tomcat.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. november 2004 - 19:59 #10
Prøv og sæt JAVA_OPTS environment variable til -Xmx256m (eller måske -Xmx512m)
Avatar billede moaz Nybegynder
10. november 2004 - 08:47 #11
Har prøvet og har holdt øje med det... Hjalp ikke. Det arbejde der udføres er ikke særligt krævende, og JVM bruger max 35MB ram!

Jeg overvejde at opgradere min j2re til v1.4.2_05-b04. Det burde vel ikke skabe nogle problemer når jeg opdaterer fra 1.4.2_03?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. november 2004 - 09:30 #12
Nej.

x.y.z_a -> x.y.z_b skulle være ren bug fixing

Iøvrigt mener jeg stort set aldrig at man har problem ved opgradering af J2SE.
Teknologien er ret moden efterhånden. OK der var faktisk en grim bug i første
version af 1.5.0 men alligevel.
Avatar billede moaz Nybegynder
10. november 2004 - 10:30 #13
Opgraderingen hjælper heller ikke på det :-(

Jeg kan ikke huske om det altid har været så langsomt på serveren, eller om det først er sket efter en række windows opdateringer. Overvejer derfor at reinstallere maskinen!

På google har jeg set flere beskrive hvordan de har installeret Tomcat oven på IIS, men de har alle det tilfælles at de ønsker at køre .net samtidig med java. Eller er det måden man gør det på i 2003?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. november 2004 - 10:37 #14
Du kan køre:

browser--(HTTP port 8080)--Tomcat

browser--(HTTP port 80)--Tomcat

browser--(HTTP port 80)--Apache----Tomcat

browser--(HTTP port 80)--IIS----Tomcat

browser--(HTTP port 80)--Apache
browser--(HTTP port 8080)--Tomcat

browser--(HTTP port 80)--IIS
browser--(HTTP port 8080)--Tomcat

alt efter dine behov
Avatar billede cayman Nybegynder
29. november 2004 - 13:12 #15
Jeg har haft oplevelser med at jsp-siderne kører ufatteligt langsomt hvis de er kompileret under et JDK der nyere end den de afvikles under.
Avatar billede moaz Nybegynder
04. april 2005 - 20:13 #16
Hej, det viste sig at det var informix driveren, som åbenbart ikke spille helt med tomcat!!! Vi opdaterede databasesoftwaren, og vupti, så kørte det bare som det skulle. ELlers tusind tak for hjælpen.