Avatar billede cvkorsbjerg Nybegynder
04. november 2004 - 12:58 Der er 5 kommentarer

Linksys wireless G 2.4 access point

Hey

Har invisteret i denne router/access point. Har såmænd også fået den til virke osv. Har dog lidt forskellige problemer med den. Jeg vil jo meget gerne konfigurere den så ikke hele nabolaget kan tilgå min forbindelse. Det lykkedes mig også at konfigurere den ved hjælp af den cd rom som fulgte med. Jeg indstillede den til WEP med en nøgle. Når jeg gør det, skifter den til begrænset adgang og jeg kan ikke komme på nettet. Jeg har fin forbindelse til linksys, men kan som sagt ikke komme på net. Jeg har SP2 og slog "vis når der er begrænset adgang" fra under LAN trådløs - egenskaber, men det hjalp ikke.

Næste problem er at jeg ikke kan tilgå router ved http://192.168.1.245 det skulle jeg vel gerne kunne gøre? Jeg har stofa net og skulle gerne have router til at koble på med brugernavn og PW.

Næste ting er at jeg har 2 bærbar og det ser ud til at kun en kan komme på ad gangen. Det er der vel den logiske forklaring på, at jeg sikkert kun har en IP adr., men som jeg kan se ud fra det, så er det jo så ikke router der går på net, men computer, som går på direkte på (computerne har også offentlige addresser). Jeg bliver så faktisk i tvivl om min linksys overhovedet er en router, men istedet en switch/accesspoint.

Jeg vil meget gerne have hjælp til at konfigurere min linksys. Er der nogen som kan det?

PFT

Charlotte
Avatar billede cvkorsbjerg Nybegynder
04. november 2004 - 13:00 #1
Jeg skal lige sige at jeg sagtens kan komme på net med linksys, hvis jeg kører med åben tilgang. Kan komme på med begge comp (hvor den ene er en MAC), de kan så kun være på en af gangen. Jeg logger på stofanet på deres site
Avatar billede hamfelt Nybegynder
04. november 2004 - 19:56 #2
Hej

Du skal huske på at PC'en med det trådløse netkort også skal have nøglen.
I XP SP2 skal du højreklikke det trådløse ikon nederst til højre i bundlinien. Vælg "Vis trådløse netværk, der er tilgængelige". Her skulle du gerne have dit trådløse netværk angivet som værende "Trådløst netværk med sikkerhedsaktivering". Når du dobbeltklikker dette beder den dig om nøglen. Nøglen er den værdi (kombination af bogstaver og tal) som der er angivet i AccessPointet. Herefter skulle du have fri adgang til netværket og hermed internettet.

Når du i øvrigt ønsker at foretage ændringer på dit AccessPoint vil jeg anbefale dig at du har et netkabel mellem AccessPointet og den PC du bruger til at logge dig på AccessPointet med.
Avatar billede cvkorsbjerg Nybegynder
05. november 2004 - 10:48 #3
accesspointet er det det samme som en router eller er det en switch?
Avatar billede hamfelt Nybegynder
05. november 2004 - 14:29 #4
I dette tilfælde ja. Du skriver i din tekst lidt frem og tilbage mellem AccessPoint og Router. Adressen 192.168.1.245 er normalt Linksys standard adresse for deres AccessPoint WAP54G medens 192.1.168.1 er standard adresse for deres Router WRT54G.
Avatar billede drot_bigear Nybegynder
06. november 2004 - 11:38 #5
Hej
Jeg har selv AccessPoint'en fra linksys,
mht at komme i kontakt med AccessPoint'en, kan det måske hjælpe at ændre IP'en til noget andet, hvis det evt ikke ligner dine egne IP adresser.
jeg har netværk med 192.168.0.xxx, og det ændrede jeg min AccessPoint til også, og så kunne jeg få kontakt.
Når du kommer i kontakt med den, kan du ændre sikkerhed, og opsætte et MAC-adresse filter, som måske vil hjælpe dig med de bærbare.