Avatar billede sbi Nybegynder
03. november 2004 - 13:23 Der er 5 kommentarer

Kald funktion

Jeg har en sub som bliver kaldt med en event (Når der klikkes i et form element) Sub'en ser sådan ud:

Private Sub cbliste_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)

.....

End Sub

Mit spg er: Hvordan kan jeg kalde denne sub fra en anden function??

/SBI
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
03. november 2004 - 14:09 #1
cbliste_SelectedIndexChanged(Nothing, Nothing)

da du ikke er sender ell. har eventargs.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. november 2004 - 14:11 #2
Du kan da bare kalde den.

Problemet er at sætte argumenterne op. Det kan nok godt være lidt tricky.

Min anbefaling vil være at lave en ny Sub med en praktisk argument liste.

Din event handler finder så de nye argumenter frem og kalder den Sub.

Og der hvor du har lyst til at kalde din event kalder du bare den nye Sub.
Avatar billede sbi Nybegynder
03. november 2004 - 16:24 #3
Nu har jeg prøvet men når jeg kalder den på denne måde så tager den ikke de ændringer der er lavet i formen, men den tager default ændringer der er når former genereres (Det bliver den dynamisk).

/SBI
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2004 - 15:44 #4
Slet ikke forstået
Avatar billede sbi Nybegynder
07. november 2004 - 14:41 #5
Jeg har en webform der bliver genereret dynamisk ved page load fra en DB. Der er så lavet en eventhandler der gør at webformen bliver submittet ved ændringer i ListItems.

Formen submittes og reloades med den ændring der er valgt. Ved reload laves en udregning på baggrund af hvad der er valg af ListItems.

Eksempel:

Box 1 =1
Box 2 =2
Box 3 =3

Ved første load af siden er box 1 og 2 valgt som standard og derfor har jeg lavet en funktion der sammelægger values fra boksene. Resultat =3.

Når jeg så klikker på box 3, submittes formen, reloades og resultatet er =6.

Hvis jeg bruger ovennævnte metode til at trigge min event så er resultatet altid =3.