Avatar billede roth Nybegynder
03. november 2004 - 12:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

russisk sprog i winxp / office2k

Jeg har et problem med en bruger der ønsker at kunne skrive mails på russisk. Jeg har i WinXP tilføjet sproget russisk, og kan frit skifte frem og tilbage mellem DK og RU i sprogbjælken. Jeg kan også fint skrive på russisk i f.eks. Outlook2k og Word2k. Sender jeg et word dokument så ankommer det og alt ser ud som det skal. Men sender jeg en mail indeholdende russiske tegn, så ankommer det som en lang række ??????
For at teste lidt på det, så har jeg fra min egen Outlook2k3 prøvet at sende hende en mail på russisk, og det ser fint ud. Svarer hun så på mailen på russisk, så kommer hendes svar frem som ????? men det jeg i den oprindelige mail skrev til hende står fint.
Kan der være tale om et formateringsproblem, der i Outlook gør at det kun er Outlook af samme version som hendes, der kan læse hendes russiske? Og at det er blevet fixet i Outlook 2k3, eftersom jeg kan sende ting til hende og det ser fint ud? Jeg har desuden prøvet at sende til min private tdc mail, og læser jeg mailen via webmail så ser det forfærdeligt ud, men når jeg kommer hjem og henter mailen med min Outlook2k3 så ser det ud som det skal.

Jeg har forsøgt at skifte frem og tilbage mellem HTML og RTF mailformat, samt at bruge/ikke bruge word som editor. Alle kombinationer har givet det samme resultat. Hjælp!! :(
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. november 2004 - 12:50 #1
Du skal have fat i microsoft proofing tools der goster en lille 1.000,- kr. Der er total sprogunderstøttelse for en masse sprog, derunder russisk
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. november 2004 - 12:50 #2
goster=koster
Avatar billede roth Nybegynder
03. november 2004 - 16:29 #3
jeg kender godt proofing tools, det giver bl.a. stavekontrol på diverse sprog mm. Men hvad kan det gøre for min bruger der bare gerne vil kunne sende emails? Stavekontrol osv. er hun ligeglad med. Hun kan jo også fint skrive på russisk i både word og outlook. Det er kun teksten i en mail der bliver forvansket så snart den kommer ud af huset.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. november 2004 - 16:37 #4
Jeg har haft samme problemstilling på arbejde med en medarbejder der havde en russisk udvekslingsstudent. Han fik proofing tools med hjem (vi har medarbejderlicencer til det meste MS software) jeg har intet hørt efterfølgende så det kan have løst problemet, jeg kontakter ham i morgen og hører hvordan det gik
Avatar billede roth Nybegynder
05. november 2004 - 10:57 #5
har du fået snakket med ham?
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. november 2004 - 12:21 #6
Han er på ferie så jeg har ikke kunne tale med ham
Avatar billede roth Nybegynder
05. november 2004 - 17:50 #7
fair nok hehe. Jeg venter spændt :)
Avatar billede roth Nybegynder
04. juli 2005 - 10:33 #8
sagen er forældet og lukkes derfor. Løsningen blev at brugeren valgte at skrive på engelsk i stedet.