Avatar billede soni1995 Nybegynder
03. november 2004 - 12:42 Der er 8 kommentarer

En excel/budget man søges

Jeg søger en der kan bygge lidt indviklet likviditetsbudget i excel regnark.
Avatar billede b_hansen Novice
03. november 2004 - 12:45 #1
det forudsætter da, at der kommer en noget mere detaljeret opgavebeskrivelse......
Avatar billede soni1995 Nybegynder
03. november 2004 - 12:53 #2
Det er en model som skal bygges.
som styre likviditet på et mindre service firma.
Avatar billede b_hansen Novice
03. november 2004 - 12:55 #3
ja, det fremgår osse af det oprindelige spørgsmål. Umiddelbart er del vel blot et spørgsmål om at opstille udgifter og indtægter, og derefter periodisere dem månedsvis?

Men du skriver jo intet om, hvad det indviklede består i?
Avatar billede soni1995 Nybegynder
03. november 2004 - 13:21 #4
Da det er et projekt/aktivitet orienteret firma, så er der mange ting der skal integreres/forbindes sammen. jeg er lidt forsigtige med at bruge masser tid på det ....
Tror du ikke der findes noget færdigt på marked ? som kan lave resultatbudget, likvidditetsbudget.
Avatar billede b_hansen Novice
03. november 2004 - 14:03 #5
Det er der givetvis, men så koster det jo typisk penge.
Avatar billede miko67 Nybegynder
03. november 2004 - 15:40 #6
hvis du skal have lavet noget større og mere præcist her på eksperten skal der altså mange flere oplysninger til... ellers kan du jo bede folk om at "råbe højt" hvis de mener at kunne levere varen ude i den virkelige verden :)
- og ja, så koster det nok lidt...
Avatar billede janvogt Praktikant
04. november 2004 - 15:05 #7
Budget- og likviditetssystemer er meget individuelle fra virksomhed til virksomhed, så jeg vil forelå, at du selv bygger det op.
Du kan så hente hjælp, f.eks. her på Eksperten, hvis du har mere specifikke problemer.
Avatar billede janvogt Praktikant
04. november 2004 - 15:09 #8
Jeg har selv stor erfaring med opbygning af økonomisystemer i Excel, men det sker altid ud fra et nøjagtigt kendskab til virksomhedens rutiner- og forretningsgange.