Avatar billede bigshow Nybegynder
02. november 2004 - 19:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Har lige fået trådløst netværk.

En Belkin Wireless G Router og et Belkin Wireless G nic, det kører også derudaf, men er der nogen der ved, om der findes software til at teste sådan noget trådløst noget? Det er f.eks. en god ting atvide om ens Acesspoint er relativt sikkert sat op.
Avatar billede kenp Novice
02. november 2004 - 21:00 #1
ikke specielt men du kan f.eks. bruge netstumbler for at se hvad su sender ud!
Avatar billede mac4ever Nybegynder
19. november 2004 - 13:21 #2
Som grundregel er der disse ting man skal overholde, så er du rimelig sikkeret.
Man skal dog hele tiden holde det op imod hvilket behov det er man har, jeg ved der har været "meget" fokus på WLAN sikkerhed, men det nok fordi de fleste folk bruger out-off-the-box løsningene. Men med disse små tiltag er du rimelig sikkeret.

Slå din broadcast fra på AP
Ændre navnet på dit SSID (noget der ikke referere til dit navn eller adr.)
Brug MAC filtrering hvis du kan det på dit AP
Set kryptering på (Helst WAP, men WEP er stadig bedre end ingenting)