Avatar billede konne Nybegynder
02. november 2004 - 16:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ekstern harddisk

Hej!
Jeg har en bærbar som jeg gerne vil lave back up på ofte. Derfor tror jeg det er nemmest at have en ekstern harddisk og er derfor på udkig efter sådan en. Men, hvilken en skal man vælge og hvad koster de?
Selve back up behøver ikke gå stærkt og det kommer max til at blive ca. 20 GB overførsel. Jeg har USB 1 og fire wire.

Nogen ideer eller råd til dette??? :)

MVH
Konne
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
02. november 2004 - 17:15 #1
Det skal være en med firewire. Det er et vigtigt kriterie. (USB 1 er FOR langsomt, tro mig...)

Derudover skal du kigge på Firewireporten på din Bærbare, der findes 2 slags firewire stik (stor og lille). Hvis den HD du vælger ikke supporter det format der er på din Bærbare, skal du huske et mellemled.

Når det så er sage, kan du bruge www.edbpriser.dk til at finde den du vil have.

Jeg har selv 2 Maxtor Externe, og jeg synes at de kører godt, men igen smag og behag...
Avatar billede konne Nybegynder
02. november 2004 - 18:01 #2
ok. Jeg har været inde på edb priser. Er dog ikke helt inde i hvad de forskellige hedder, så ved faktisk ikke hvad jeg skal søge efter. Det er ok med USB, har masser af tid til det.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
03. november 2004 - 08:08 #3
Her er en Maxtor (ca. den jeg har), som jeg synes er formidabel:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=73265

og nej, det kan ikke betale sig at spare de 150 kr ned til USB only, versionen, du bliver træt af det.
Avatar billede pippen Nybegynder
03. november 2004 - 11:32 #4
Jeg har den samme maxtor eksterne harddisk. Den er virkelig god og så er den meget billig. Maxtor er en anerkendt firma så det er ikke noget billig lort du køber. Du vil blive træt af hvis du kun har USB 1.0. Den maxtor er en Hi-speed USB 2.0 Det går meget stærkt og med 1.0 kan du vente i lang tid selvom det ikke er særlig meget du kopiere over. Jeg synes du skal købe den maxtor.
Avatar billede konne Nybegynder
29. november 2004 - 20:01 #5
ok
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
30. november 2004 - 08:10 #6
Øhhhhh.....
1) Det er godt du (endeligt) får lukket spørgsmålet.
2) Hvad købte du?
3) er det ikke meningen at vi der hjælper skal have points?