Avatar billede agg-zeus Nybegynder
02. november 2004 - 12:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm efter at have fået nyt bundkort

Som overskriften siger. Jeg har lige sat et ASUS P4P800-X bundkort i min maskine. Første gang den startede op sagde den noget om at CPU'en var ændret og at jeg skulle trykke F2 for at nulstille BIOS og fortsætte. Det gjorde jeg så. Men næste gang jeg skulle tænde maskinen kom der ingen ting på skærmen. Har prøvet både med et ATI Radeon 9200 og GeForce 2 GTS kort. Jeg har også taget strømmen fra strømforsyningen og taget batteriet ud i en halv time, men det har ikke hjulpet! Nogen ideer om hvad der kan være galt eller om jeg kan gøre noget ?
Avatar billede fgo Nybegynder
02. november 2004 - 12:16 #1
Har du vendt harddisk kablet rigtigt??? Kan give sort skærm...det kan også sidde skævt í, efter man har været nede og rode rundt med tingene..
Avatar billede pep11 Nybegynder
02. november 2004 - 12:25 #2
som fgo siger.. at kablet kan vende forkert eller at det kan sidde skævt efter man har været nede og rode.. men det kan også være at selvbundkortet er brændt sammen.. men du prøve at gå til en computer butik og få dem til at undersøge om bundkortet er brændt sammen.. det skulle formenlig ikk koste noget medmindre duh går et forkert sted hen..
Avatar billede john.doe Nybegynder
02. november 2004 - 12:28 #3
Lige til højre for batteriet sidder der en jumper
(clrtc1) flyt den til pin 2-3 10sekunder.
flyt denj derefter tilbage og start din maskine.
gå ind i bios og opsæt den til dine ønsker,
evt. load default settings.
Avatar billede agg-zeus Nybegynder
02. november 2004 - 12:51 #4
ingen af tingene hjælper :( Det kan sq ikke være rigtigt at et spritnyt bundkort er fucked...
Avatar billede agg-zeus Nybegynder
02. november 2004 - 20:56 #5
problemet har løst sig selv... Jeg tog rammene ud og satte dem i igen og så spiller det bare... meget underligt...
Avatar billede wolfborn Nybegynder
13. november 2004 - 15:07 #6
Ja det er en klassisker, det er tit man ikke får sat sine enheder ned ordentlig i de frie slots. Prøvede det selv med et grafikkort for nylig.. Computeren ville ikke tænde, derefter tog jeg grafikkortet og igen og satte det i igen....Vupti!