Avatar billede contrynen Nybegynder
01. november 2004 - 17:02 Der er 9 kommentarer

Har jeg virus eller er min computer i stykker?

Jeg kan ikke bruge min adresselinie , hvis jeg bruger den går min computer i stå. Jeg har etrust anti virus, fjerner den evt. virus automatisk når jeg har startet det???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. november 2004 - 19:39 #1
Hmm.. prøv i første omgang lige at hente denne fil:
http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Udpak den og dobbeltklik på den udpakkede fil.

Den retter mange fejl i IE.
Avatar billede contrynen Nybegynder
01. november 2004 - 19:44 #2
Der kommer en boks frem hvor der står filen er ugyldig eller beskadigetiget og hvordan er det nu det er med det der udpakning ?? Jeg er lidt "smådum"
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. november 2004 - 19:52 #3
Det burde den ikke sige.
Prøv evt at højreklikke nedenstående linie og vælg "Gem destination som":
http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip

Gem den på skrivebordet. Når du så dobbelklikker den, burde du kunne se en fil: iereg.bat. Denne fil dobbeltklikker du på og den vil så lave en masse registreringer og forhåbentlig fixe dit problem.
Avatar billede contrynen Nybegynder
01. november 2004 - 20:50 #4
Når jeg skal vælge skrivebord , når jeg gemmer, står min computer helt fast og jeg skal trykke ctrl, alt delete for at komme ud igen ???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. november 2004 - 21:06 #5
Hvis det er noget der er startet fornylig så prøv at gå i fejlsikret tilstand (Tryk F8 under opstarten)
Herinde laver du en systemgendannelse til en dato, lige før dette problem startede.
Klik start | programmer | tilbehør | systemværktøjer | systemgendannelse.

Gendanelsen kan fortrydes samme sted, hvis den ikke løste problemet.
Avatar billede contrynen Nybegynder
01. november 2004 - 21:08 #6
Jeg prøver......
Avatar billede contrynen Nybegynder
01. november 2004 - 21:32 #7
Det hjalp ikke...suk.suk.suk
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. november 2004 - 21:53 #8
Præv at klikke start | kør, skriv
sfc /scannow
og tryk enter.
Den checker nu dine system filer. Du skal have din xp skive i cdromdrevet imens.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. november 2004 - 21:58 #9
Laver den stadig fejl efter ovenstående, skal du nok ud i en repair, for at få den op at køre ordentligt igen:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair