Avatar billede henriklange Nybegynder
01. november 2004 - 15:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke afspille wave-filer

Jeg kører windows xp service pack 2 og arbejder meget med musik. Igår sad jeg og arbejdede med FruityLoops og afinstallerede Nimo og Nemo codecs pakkerne fra min computer fordi jeg fik at vide af en akmmerat at det kunne være pga. dem at jeg ikke kunne se nyere wmv og wma filer...
Efterfølgende kunne FruityLoops (FLStudio4) ikke genkende wave-filer mere... Jeg tjekkede med Winamp, Windows Media Player og SoundForge og heller ingen af dem kunne!

Jeg forsøgte at geninstallere codecs pakkerne som jeg stadig havde liggende men det virkede stadig ikke... Jeg afinstallerede så alle mine codecs og installerede kun DivX og Xvid igen - det duede stadig ikke...
Jeg kørte så en system gendannelse fra dagen før... Det virker stadig ikke...
Jeg ringede til Medion da det er en medion computer, men de mener at jeg skal køre systemgendannelse - men det vil fjerne alle mine programmer - og det er jeg IKKE interesseret i!!
Jeg tror bare det er windows eget PCM codecs der er blevet ødelagt på en eller anden måde...
Hvad gør jeg??

På forhånd tak, Henrik...
Avatar billede milter Ekspert
01. november 2004 - 16:06 #1
Og du har prøvet at højreklikke en .wav-fil > åbn med > vælg program?
Avatar billede henriklange Nybegynder
01. november 2004 - 16:13 #2
ja...
computeren vil helst åbne med winamp, men hverken den, fruity loops eller soundforge kan... Jeg har iøvrigt lige fundet ud af at det kun er de wave filer der følger med fruity loops den ikke vil afspille...
Jeg prøver at geninstallere fruityloops om lidt, men i må meget gerne komme med andre idéer hvis i har nogen i tilfælde af det ikke virker...
Avatar billede henriklange Nybegynder
01. november 2004 - 16:31 #3
det virker nu....
Avatar billede milter Ekspert
01. november 2004 - 16:33 #4
Hvad har fruityloops gjort ved .wav-filerne?
Avatar billede henriklange Nybegynder
01. november 2004 - 19:07 #5
Intet tror jeg. Jeg tror at fruityloops kører med et specielt codecs til de wave-filer der følger med programmet -som et af mine codecs har fået overskrevet ved en fejl -og fruityloops eget codecs er så først brugbart igen efter jeg har geninstalleret programmet...
Avatar billede brorjeppe Nybegynder
27. marts 2005 - 16:13 #6
Hvis du har dbpoweramp kan du prøve at conveterer dem fra wav til wav.
Det har jeg selv gjort med nogle mp3 filer som jeg ikke kunne afspille
og det virkede
ps.dbpoweramp kan hentes gratis, så prøv
Avatar billede henriklange Nybegynder
23. september 2005 - 21:40 #7
virker
Avatar billede milter Ekspert
23. september 2005 - 21:59 #8
Hvad fik det til at virke?