Avatar billede zebbe Nybegynder
01. november 2004 - 12:29 Der er 10 kommentarer

trådløst access point og swich?

Hej Alle

Jeg har et Dlink trådløst netværk som jeg gerne vil udvide til mit gamle kablet netværk. Kan jeg blot erstatte min gamle switch med et access point.? Er der indbygget swith i et AP eller hvad er fordelen med et AP

Tak
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2004 - 12:37 #1
Du kan bare koble Acces point'et på din switch, så vil det spille.
Access point'et er der jo bare til at opfange signal fra det trådløse netkort.
Avatar billede zebbe Nybegynder
01. november 2004 - 12:41 #2
Så kunne jeg vel spare AP og købe trådløse netkort, hvorfor er der overhovede så en ide i et AP.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2004 - 12:54 #3
Jeg har et Dlink trådløst netværk >> Jeg går ud fra at du mener netkort og Access Point.

Kan jeg blot erstatte min gamle switch >> Du har altså en switch ??

Så kobler du bare Access Point på switchen, og det skulle virke.

Eller har jeg misforstået spørgsmålet ????
Avatar billede zebbe Nybegynder
01. november 2004 - 13:15 #4
Nej det har du ikke, måske har jeg forklaret mig dårligt.

Jeg har en trådløs router og trådløst netkort, det fungerer fint.
Nu vil jeg gerne udvide det men vil gerne undgå at købe trådløse netkort til vores maskiner der er koblet på på vores gamle swich med kabel.

Jeg fik anbefalet at købe endnu en router med bro og switch men virker ikke.
Har snakket med Dlinks kundeservice, de siger at det ikke kan lade sig gøre på den måde. Vi skal bruge et AP siger de.

Mit oprindelige spr. gik på og jeg kunne kunne erstatte den gamle switch med et AP og det så fungerede som en trådløs swich.
Men det du siger at jeg bare kan koble vores switch til AP og så skulle det virke, er det rigtigt forstået?
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2004 - 14:21 #5
Hvilke mærke/model er din router ???
Avatar billede zebbe Nybegynder
01. november 2004 - 14:27 #6
Dlink DI624+ 54Mbps
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2004 - 14:49 #7
Så vidt jeg kan se, så har du 4 alm. LAN porte på din router - korrekt ???
En af disse kan du bare koble din switch til, og så skulle den være klaret....
Avatar billede zebbe Nybegynder
01. november 2004 - 15:01 #8
Ja, det er korrekt med de står med 50m mellemrum.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2004 - 15:07 #9
nååå OK.... stod der heller intet om i det oprindelige spørgsmål.
Se her kunne vi allerede ha' sparet 8 indlæg, da jeg næsten kan forstå at du ikke er interesseret i at trække kabel... :-)

Selvom det kan være besværligt, havde jeg nok valgt denne løsning alligevel, da det nok både er billigere og mere sikkert.

Jeg ved faktisk ikke om det kan lade sig gøre med et AccessPoint. Hvis det gør (som Dlink Support siger) så skal dette bare kobles til switchen i dit netværk.
Avatar billede zebbe Nybegynder
01. november 2004 - 15:17 #10
OK...
jeg tænkte at det var lidt oplagt det ikke stod lige op af hinanden ellers var der ingen grund til et trådløst netværk.