Avatar billede sixer Nybegynder
31. oktober 2004 - 19:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Køb af HW til projekt

Hej Eksperter...

Jeg vil til og i gang med et projekt.

Men det jeg vil lave, er en computer, som kan køre over mit fjernsyn, spille på, bruges som web-server (privat brug), mail server (privat brug) og som Proxy server.
Jeg vil derfor gerne vide hvilke ting jeg skal bruge.

Tænker her på hvilke stik jeg skal bruge for at forbinde computeren til Tv’et. Så jeg kan optage ting fra Tv’et ned på min HD.

Hvilke programmer jeg skal bruge. For at optage fra TV til HD, fra HD til VHS, lave Proxy server, mail server.

Den skal også bruges til at lave grafik på.

Computeren skal have:
  DVD-brænder
  LAN-tilslutning
  Grafikkort (Skal helst være et godt kort, som kan klare de nyere spil)
  Lydkort (Skal helst være et godt kort)
  God CPU
  Ram (1gb vil jeg tro)
  Lydløs (Meget vigtig!)
  USB 2.0
  Firewire
  Infrarød

Ting som den måske skal have:
  Trådløs mus
  Trådløs tastatur

Ting som jeg har i forvejen:
  Mus (MX510)
  Tastatur m. kabel
  Grafikkort (GeForce FX5600 - Fabrikant ukendt)
  Bundkort (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=39874)
  2.6 GHz Intel CPU (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40093)
  512 DDRAM (Mærke ukendt)
  Kabinet (Vil dog gerne have et nyt)
  Switch (5 porte)
  2 netkort
  TV m. indbygget video afspiller/optager
  Strømforsyner (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=105241)

Gerne et nyt tastatur

Alt dette skal helst ligge inden for en rimelig pris, da jeg er student.

Stil spørgsmål hvis I er i tvivl.

På forhånd mange tak for hjælpen!
Avatar billede sixer Nybegynder
31. oktober 2004 - 23:29 #1
Der var ikke meget hjælp at hente her...
Avatar billede xpoint Nybegynder
31. oktober 2004 - 23:57 #2
jeg ved ikke om du kunne bruge denne her

http://www.cdss2.home.pl/catalog/product_info.php?products_id=50

den kan da noget af det du efterlyser ?

dansk forhandler, find video og datagruppen, jeg har glemt deres hjemmeside :)
Avatar billede sixer Nybegynder
01. november 2004 - 23:34 #3
vil ikke have en færdig løsning
Avatar billede the_email Nybegynder
02. november 2004 - 13:11 #4
Med alle de ting du har i forvejen mangler du vel bare et TV-kort: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=20827
Med til det vil der følge software som du kan bruge til optage fjernsynsprogrammer.
For at kunne optage fra din video skal du have et scart til s-vhs-kabel. Hvis du ikke har et i forvejen kan du købe et i din radio/tvforhandler eller Føtex.

Så snakker du om en DVDbrænder. Skal den kunne brænde dobbeltlags-DVDer?

Kabinet er meget en smagssag, syntes dog selv godt om Chieftec.

Nu skriver du at computeren skal bruges som webserver, proxyserver, mailserver, til at optage med og også til at lave grafik - der tænker jeg ting som 3ds max.
Der vil jeg forslå dig du deler op hvad der skal kører som server og hvad som workstation.
Jeg vil forslå dig at sætte en gammel 233-1000MHz computer op med Linux - kan anbefale Linux Debian, www.debianguiden.dk. Den skal overraskende nok kører server hvor du i første omgang skal have den til at kører som web, mail, proxyserver og firewall/router, du skal bruge iptables til at lave firewall/router med - www.iptables-script.dk

På din workstation skal resten så kører, medmindre du bliver bidt af Linux, så kan du prøve at sætte TV-kortet i den også og få det til at kører med noget fjernstyring, så hvis du sidder ved en kammerat kan du forbinde dig til din Linuxserver og få den til at optage noget du gerne vil se senere.

Ved godt at det er et uklart svar, men det er svært at svare mere præcist da spørgsmålet og er noget uklart

/TheEmail
Avatar billede sixer Nybegynder
02. november 2004 - 16:44 #5
Det med at sætte en linux server bliver det nok ikke til, da webserveren skal bruges til ASP.

Har også tænkt på at dele dem op i 2 dele. Det vil jeg nok blive mere glad for i længden!

Ang. det med DVDbrænderen, så er jeg ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener.

Men tak for svar pt. :)
Avatar billede xpoint Nybegynder
02. november 2004 - 16:52 #6
Avatar billede sixer Nybegynder
09. november 2004 - 19:40 #7
Nu er det ikke lige noget jeg vil betale for, så heller selv lave det om til PHP :)
Avatar billede sixer Nybegynder
07. december 2004 - 18:53 #8
Lukker... takker for de svar der kom :)