Avatar billede sortsovs Nybegynder
31. oktober 2004 - 16:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til kopi!

Hey Derude..

Jeg ville prøve at lave en sikkerheds kopi af nogle af mine DVD'er men de fylder i gennemsnit 7,5 GB og mine skiver er kun på 4,5 GB er der noget jeg kan gøre?

Håber i kan klare hjælpe mig!

Mvh Nicolaj Jensen
Avatar billede peet-49 Novice
31. oktober 2004 - 16:06 #1
Du skal have et program til, at rippe med.Fulgte der ikke et program med brænderen?
Avatar billede norbert Nybegynder
31. oktober 2004 - 16:06 #2
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm
Her er en nem guide, som du kan bruge. Den shrinker din DVD, så den kan ligge på en 4,7 gb skive.
Avatar billede norbert Nybegynder
31. oktober 2004 - 16:07 #3
Og så er programmet gratis. Der er en rigtig god hjælpefunktion i programmet.
Avatar billede sortsovs Nybegynder
31. oktober 2004 - 16:46 #4
OKay jeg har fult guiden og nu har dne lavet en I/O fejl?

Hva kan jeg gøre?
Avatar billede sortsovs Nybegynder
31. oktober 2004 - 16:52 #5
Fulgt*
Avatar billede peet-49 Novice
31. oktober 2004 - 16:52 #6
Det kan skyldes jumpersetting, og at begge drev er på samme kabel. En tredje mulighed er, at du mangler, at indstallere IDE driver til bundkortet.
Avatar billede sortsovs Nybegynder
31. oktober 2004 - 16:53 #7
Hvor Kan jeg hente IDE driver til mit bundkort?
Avatar billede sortsovs Nybegynder
31. oktober 2004 - 16:54 #8
Hvordan finder man egentlig ud af om ens DVD'er er Kopi beskyttet?
Avatar billede peet-49 Novice
31. oktober 2004 - 16:55 #9
Der følger altid en cd med til bundkortet, der ligger alle drivere, du skal bruge.
Avatar billede norbert Nybegynder
31. oktober 2004 - 16:56 #10
peet49, hvorfor tror du, det er det, der er problemet? Det kan da lige så godt være originalskiven, der er snavset og ikke kan læses?
Avatar billede sortsovs Nybegynder
31. oktober 2004 - 16:56 #11
Den lavede først fejlen da der var 1 min. tilbage?

Kan det stadig skyldes den samme fejl?
Avatar billede sortsovs Nybegynder
31. oktober 2004 - 17:01 #12
Ville det hjælpe hvis jeg sætter Flueben i den der hedder: " Enable Overlapped I/O"
Inde i settings?
Avatar billede norbert Nybegynder
31. oktober 2004 - 17:01 #13
Du kan prøve at ribbe dvd'en over på harddisken med DVD Decrypter og derfra bruge dvd-shrink. Så kan du samtidig se, om den laver den samme fejl, når du ligger dvd'en over på harddisken.
http://www.dvddecrypter.com/index.php?act=download
Avatar billede sortsovs Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:20 #14
Jamen Nobert, det ser ud til at du har styr på det her... Så du får point!

Men hva var grunden til at jeg sku bruge Decrypt først?
Avatar billede norbert Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:27 #15
Du har en fordel ved, at den ligger på din harddisk, når du bruger dvd-shrink. Så kører den bedre. Jeg gør det altid selv, så sparer jeg også lidt på dvd-drevet. Og samtidig kan jeg se, hvis der skulle være noget galt med skiven. Hvis den brokker sig når jeg bruger dvd-decrypter først, vil det være meget svært at bruge dvd.shrink, så er der stor sandsynlighed for, at der er noget galt med skíven. Men som du også selv har oplevet, brokkede den sig direkte i dvd-shrink, selvom der ikke var noget galt med skiven. Det KAN være drevet, som måske ikke har kørt så præcist, hvad ved jeg... :-)
Og takker for point :-)
Norbert :-)
Avatar billede Kengun Praktikant
18. november 2004 - 11:18 #16
Sortsovs> Må jeg snart få mine points? --> http://www.eksperten.dk/spm/537266