Avatar billede neander Nybegynder
31. oktober 2004 - 12:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

spm om playstation 2

Jeg overvejer at købe en playstation 2, men har lige nogle spørgsmål:

- hvordan er GUI'en når man f.eks. har en CD-rom med mp3'ere?
- er det muligt at afspille formater som f.eks. mpg? og jpg?
- er der nogen funktionel forskel mellem playstation 2 og den nye playstation 2 som hedder noget ned NEW (slim design)?

Jeg vil gerne enten have et svar fra nogle med erfaring om det, eller nogle links med god info omkring det....
Avatar billede sbe Nybegynder
31. oktober 2004 - 12:53 #1
Jeg ved ikke lige hvordan det er med mpg og jpg, men MP3'ere har jeg ikke haft problemer med at afspille. Den forskel jeg har lagt mærke til fra den gamle til den nye PS 2 er, at der er netkort i den nye. Det skulle vist være det væsentligste.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2004 - 12:54 #2
hvis du har tålmodighed så vent til playstation 3 ... når ps3 kommer ud i starten af næste år falder priserne på ps2 markant ..
http://www.psreporter.com/playstation_3_news.html
Avatar billede neander Nybegynder
31. oktober 2004 - 12:56 #3
men hvordan ser det ud på skærmen når du sætter en cd i med Mp3'ere? er det sådan at du kan vælge mappe på skærmen og sådan?
Avatar billede neander Nybegynder
31. oktober 2004 - 12:57 #4
dhil > ved du evt om spillene til ps3 bliver bagud kompatible til ps2?
Avatar billede sbe Nybegynder
31. oktober 2004 - 13:01 #5
Cd'en med MP3 ser ud som andre CD'er. Det fungerer som en almindelig CD-afspiller, bortset fra at displayet er på din TV-skærm. Du kan også få en fjernbetjening ret billigt, så man slipper for at have skærmen tændt. Det har jeg selv.
Avatar billede sbe Nybegynder
31. oktober 2004 - 13:02 #6
Jeg har ikke selv har MP3'erne liggende i undermapper på en CD, så hvordan det fungerer skal jeg ikke kunne sige.
Avatar billede neander Nybegynder
31. oktober 2004 - 13:07 #7
Er her nogen der ved, hvordan skærmen ser ud på en ps2, når mp3'erne ligger i undermapper?
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2004 - 13:13 #8
prøve : support@dk.playstation.com. eller i forumet http://dk.playstation.com/home/home01_generic.jhtml
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2004 - 13:14 #9
så kan det være at du kan få en screenshot eller noget lign.
Avatar billede sbe Nybegynder
31. oktober 2004 - 13:17 #10
Jeg kan lige se, at jeg kommer til at æde mine ord igen :-(
Det er åbenbart kun almindelige CD'er jeg har haft i min PS2. Det går sgu ikke med MP3'ere. Jeg må være ved at blive gammel og glemsom.
Jeg ville lige teste det der med undermapper. Sorry
Avatar billede neander Nybegynder
31. oktober 2004 - 13:19 #11
spe > okay, det bliver spændende. Jeg håber meget den kan sluge mp3'ere, så behøver jeg nemlig ikke købe en dvd/mp3 afspiller ved siden af ps2'eren.
Avatar billede sbe Nybegynder
31. oktober 2004 - 13:24 #12
dvd'er er der med garanti ingen probs med :-)
Avatar billede neander Nybegynder
31. oktober 2004 - 14:32 #13
jeg har en dvd afspiller i forvejen - en go gammel en, men den har intet mp3 interface, så det er derfor jeg ser en stor fordel hvis ps2'eren har det.
Avatar billede neander Nybegynder
07. november 2004 - 19:18 #14
Jeg har netop oprettet spmål på playstation.dk forummet, - så håber det giver pote.
Avatar billede neander Nybegynder
08. november 2004 - 11:31 #15
lukker her