Avatar billede 9ki Nybegynder
31. oktober 2004 - 11:31 Der er 7 kommentarer

kan det lade sig gøre at opsnappe min passwords og min email adr.

jeg har et problem omend lidt komisk, jeg har altid været påpasselig mht. spyware etc. men i morges da min kæreste loggede ind fandt hun en email fra noget transexlogind hvor de også har et password vi ofte bruger, kan det lade sig gøre at opsnappe det over nettet fra min pc, jeg fandt en masse snavs da jeg kørte spybot og adaware, bla flere backdoors, og trojans, osv.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2004 - 11:51 #1
ja, at opsnappe noget andre sidder og tester er den nemmeste sag for en hacker.
Spyware og hvad der ellers kan optræde på din computer kan være medvirkende åårsag.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2004 - 11:52 #2
derfor skal computeren afluses dagligt og din firewall, filtre med mere skal være toptrimmet.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. oktober 2004 - 11:59 #3
Det er ikke vanskeligt at opsnappe password og username til mail og FTP servere, det sendes nemlig i ren tekst format, og du kan ikke gøre noget ved det.
Så skal du bruge en VPN eller lign.
Alle kan sniffe på din IP, og snappe disse User/Passes let som bare det.

Men jeg vil nok tro at det er Spyware som retaxes siger.

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

jeg bruger :

AdAware
SpyWareBlaster
SpyBoot
HijackThis
SpywareGuard

får aldrig noget snavs.............ja nu har jeg sagt det, så går der sikkert kun 5 minutter.........*pling*
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2004 - 12:42 #4
bojohansen> god liste du kom med der ;o)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2004 - 19:01 #5
Ja - fin lille liste om programmer mod Spyware, men programmerne listet lige herunder kan ikke gøre, at man ikke får det ind på pc'en, kun gøre at det kan fjernes hvis det ER kommet ind:

Ad-Aware - (Spybot S&D) - HijackThis.

(Spybot S&D) = kan gøre imun over for visse ting.

Programmerne herunder er hvad jeg vil anbefale som minimum for, at sikre pc'en så det slet ikke kommer ind. Det er efter min mening meget bedre at forebygge end at helbrede:

SpywareBlaster - SpywareGuard - IE-Spayd og til en vis grad Spybot S&D.

Derudover kan et program som IE-Privacy Keeper eller Emty Temp Folder, være et par gode programmer til "oprydning".

Synes bare lige den skulle med *S*
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
31. oktober 2004 - 19:34 #6
Jeg mener så, at en god trojanscanner, er et helt nødvendigt "tilbehør". Disse to, er nok de bedste man købe i øjeblikket: TDS 3 http://tds.diamondcs.com.au/index.php?page=home og Trojanhunter http://www.trojanhunter.com/
Avatar billede 9ki Nybegynder
01. november 2004 - 07:28 #7
stor tak til alle, jeg vil nu bruge noget tid på de ovennævnte programmer