Avatar billede 2mmy Nybegynder
31. oktober 2004 - 01:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

alt for stor skrift

Hej
Indtil idag har photoshop fungeret fint, så idag skulle jeg lave nogle billeder med tekst, men teksten bliver helt enormt stor, også selvom jeg skriver med størrelse 8.

Jeg prøvede at slette photoshop og installere det igen, virkede ikke. Efter installationen stod "boksene" samme nøjagtig samme sted som inden jeg slettede det...
Avatar billede filename Nybegynder
31. oktober 2004 - 01:36 #1
Tjek om det er Px eller pt
Avatar billede 2mmy Nybegynder
31. oktober 2004 - 01:46 #2
Den skriver godt nok pt, men hvis jeg ænder det til px, så skriver den i en meget mere fornuftig størrelse.. men jeg kan ikke ændre det sådan at det altid virker
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. oktober 2004 - 01:54 #3
Der er vist et sted i indstillinger hvor du kan sige "reset to default" eller "restore default setting" eller noget i den stil... plejer at kunne klare sådanne problemer
Avatar billede 2mmy Nybegynder
31. oktober 2004 - 02:19 #4
har jeg prøvet virker heller ikke...
Avatar billede weblex Nybegynder
31. oktober 2004 - 07:05 #5
Prøv at resette Photoshop ved at slette preference filen. Den finder du i xp her:

c:\Documents and Settings\brugernavn\Application Data\Adobe\Photoshop\versionsnummer\Adobe Photoshop 7.0 Settings'

Du kan også holde shift+ctrl+alt nede når du starter Photoshop, det resetter preference-filen (det skal man dog ramme ret præcist, så prøv nogle gange).
Avatar billede spe Nybegynder
31. oktober 2004 - 09:03 #6
Det er ikke en særlig indstilling eller en fejl i Photoshop men et spørgsmål om hvad du har sat billedeopløsningen til. Når du vælger f.eks.12 pt så skriver Photoshop med en størrelse der vil give dig skriften i 12 pt på papir.
Hvis din billede opløsning er 300 ppi ja så fylder din skrift en meget større del af dit billede end hvis du i samme billede satte ppi-en til 100 og skrev med samme punktstørrelse.
Printer du de to billeder med henholdsvis 300 og 100 ppi vil skriften være lige stor på begge billeder men billedet på 100 ppi vil være 3 gange så stort på papiret så derfor fylder skriften en mindre del af billedet.
Avatar billede spe Nybegynder
31. oktober 2004 - 09:06 #7
...Og omkring at geninstallere det hjælper sjældent da Photoshop ikke overskriver den gamle preferencefil når du geninstallere så indstillinger forbliver de samme. Hvis du vil af med de gamle indstillinger så start Photoshop op og hold Ctrl.+Alt+Shift nede men du starter programmet op.
Avatar billede spe Nybegynder
31. oktober 2004 - 09:07 #8
...nede men du= nede mens du