Avatar billede xabbu Nybegynder
29. oktober 2004 - 16:37 Der er 20 kommentarer

Trådløs router + kabelmodem = problemer. Hvorfor?

Vi har lige købt en trådløs router mærket "Netgear Wireless Router MR814 v2".

Vi havde for en uges tid siden købt en Topcom men fik problemer og fik så anbefalet den her af eksperter herinde fra.

Men nu har vi problemer igen.

Vi har Webspeed kabel internet som fungerer 100% perfekt gennem kabel.
Så satte vi routeren til i går, og vi kom trådløst på nettet med det samme og fik sat mac filtrering på, hvilket jo var perfekt.
Vi har så på 3-4 timer og slukkede så computerne.

Da vi så næste morgen tænder dem er netforbindelsen væk, og man kan ikke pinge routeren. Dette skete uden at vi havde rørt noget som helst, vi havde blot sovet.

Ind imellem er vi så heldige at få 10 sek. kontakt med routeren, men ikke engang med kabel kan vi nu komme i kontakt med den. Vi kan heller ikke få den resettet, vi trykker på knappen, men der sker tydeligvis ikke noget. Vi ved dog ikke om den pt. er resettet da vi muligvis mener at den fik gjort det.

Men problemer er at vi slet ikke kan komme i kontakt med routeren. Den reagerer slet ikke på noget, og den virkede jo helt fint i går aftes da vi lige havde sat det til.

Så vil høre om der er nogen af Jer som kender til den router og kan give nogle råd eller nogen som bare ved hvad der er galt.

På forhånd tak !
Avatar billede annikadk Nybegynder
29. oktober 2004 - 19:08 #1
Har ikke en løsning, men efter at være kommet på kabelmodem er vores router også blevet "sjov".
Ryger nettet af - skal vi fjerne netkablet mellem kabelmodem og routeren. Genstarte begge enheder og når de er koblet op - forbinde med netkablet igen.
Trælst som bare pokker, men er åbenbart en bug :(

hvilket kabelmodem har I?
router har vi linksys WRT54G og modemet er SB5100
Avatar billede xabbu Nybegynder
29. oktober 2004 - 19:51 #2
Vores kabelmodem er af mærket Motorola surfboard model SB100i.
Avatar billede annikadk Nybegynder
29. oktober 2004 - 20:00 #3
Okay - samme mærke - anden model.
Hvordan kommer I på igen??
Avatar billede xabbu Nybegynder
29. oktober 2004 - 20:02 #4
Vi kan ikke komme på igen gennem det trådløse. Routeren er helt død nu.
Avatar billede annikadk Nybegynder
29. oktober 2004 - 20:31 #5
heller ikke på den måde vi gør her i huset er det muligt?
altså starte routeren uden forbindelse til modemet (og se om den så vil)
- hvad med evt. hardreset af router - igen uden forbindelse til modemet.
Avatar billede hr.usb Nybegynder
29. oktober 2004 - 20:44 #6
er det en tdc forbindelse og har du en fast ip adresse?
Avatar billede xabbu Nybegynder
29. oktober 2004 - 21:16 #7
Ja, det er en TDC forbindelse, og nej, har dynamisk IP.

Til Annika: Nej, det ville det på et tidspunkt, men pluselig var det umuligt at få forbindelse til den. Også uden at den er i forbindelse med nettet. Og vi fik den vist resettet men uden funktion.
Avatar billede hr.usb Nybegynder
29. oktober 2004 - 22:08 #8
så vidt jeg er orienteret kan du godt have fast IP, men i din router skal du sætte DHCP til dynamisk, så vil du blive koblet på  TDC med din "faste" IP.
- men m.h.t til internetadgang så mener jeg at TDC kan være op til 5 kvarter om at tildele/opdatere en router en ip adresse efter at den har været slukket!
Avatar billede xabbu Nybegynder
30. oktober 2004 - 10:27 #9
Vi har dymnamisk IP og routeren er sat op til at modtage dynamisk IP. Men problemet lige pt. er at der slet ikke kan opnås forbindelse til routeren, heller ikke med kabel.
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. oktober 2004 - 10:50 #10
Vil lige sikre mig at I ved at der er 2 måder at resette de fleste routere på - en alm. genstart af den, som bare genstarter og så hardreset hvor den sletter alle oplysninger.
Prøv (hvis det er hardreset uden forbindelse til andet end en PC og intet modem I har lavet) evt. at flerne alle kabler fra routeren og lad den ligge i nogle timer/dags tid.
Den måde har jeg fået liv i en router efter firmware-opdatering hvor den ikke ville :\
Avatar billede xabbu Nybegynder
30. oktober 2004 - 10:56 #11
Ja, de to måder kender vi vist godt. Men nu har den ligget i over 1 døgn, så vi vil måske prøve igen i dag. Men hvis vi så får forbindelse til den uden nettet er sat til, hvad kan vi så gøre for at få nettet til uden at den gør det samme igen?
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. oktober 2004 - 10:59 #12
Går ud fra at du har prøvet at pinge den?
Kan du se den hvis du i en dos-prompt skriver: "arp -a" (uden "")?

Jeg har ingen forklaring på at den gør det - men det værste er jo ikke at kunne få "hul igennem" :(
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. oktober 2004 - 11:01 #13
tja.. det kan jeg ikke fortælle dig :(
indtil vi fik det pokkers motorola-modem virkede vores, så går ud fra at der er en bug i dem måske?? (kan også se at vores modem skriver "sjove logs")

Synes ikke det ser ud til at routerens nyeste firmware indeholder noget der vil kunne hjælpe - desværre :(
Avatar billede xabbu Nybegynder
30. oktober 2004 - 11:02 #14
Ja, vi prøver at pinge den igen og igen og får timeout.

Vi har ikke prøvet det med dos-prompten, men det må vi prøve i dag.

Og ja, det er surt slet ikke at kunne få hul igennem, for så har man bare ingen muligheder.
Avatar billede xabbu Nybegynder
30. oktober 2004 - 11:02 #15
Hmm, hvis det er TDC's modem der er noget galt med må vi da klage til dem. De reklamerer selv med trådløst og opfordrer til det, så skal man da også kunne sætte det op med Webspeed.
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. oktober 2004 - 11:07 #16
Motorola surfboard model SB100i. ?
ikke 3100i? (kunne ikke lige finde den anden på deres side :()
Avatar billede xabbu Nybegynder
30. oktober 2004 - 11:11 #17
Der står SB100i på vores, så det må være det :)
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. oktober 2004 - 11:15 #18
ja, det må det jo være.. :)
men den kan jeg godt nok ikke lige finde *hmmm*
Avatar billede xabbu Nybegynder
30. oktober 2004 - 11:16 #19
Det lyder da mærkeligt. Men det et lige oprettet her for en måned siden, så måske det er deres aller nyeste? Jeg ved det ikke.
Avatar billede skatmand Nybegynder
05. november 2004 - 08:48 #20
Jeg har nøjagtig samme problem med webspeed og trådløs router (topcom 611)- det spillede perfekt første dag jeg koblede den trådløse router til, men næste dag kunne jeg ikke komme i kontakt med routeren. Når jeg kører en ipconfig står der bare mediet afbrudt!!!

Jeg har xp home med sp2 på min bærbare. Der er fint signal hvis jeg forbinder den bærbare og kabelmodemet med et kabel! Det er når jeg vægler den trådløse løsning at det driller. Jeg har snakket med TDC hotline, og de siger bare at signalet er ok, og de i øvrigt ikke supporterer topcom routeren. Jeg har også snakket med Topcom support, der efter en grundig gennemgang af ruteren, konstaterede at den skulle virke efter hensigten. Er der nogle bud til hvad jeg evt. kan forsøge for at få en trådløs opkobling der virker hver gang!!!!