Avatar billede hr_flick Nybegynder
28. oktober 2004 - 23:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mistet autofuldførsel med TAB-tasten

Hej Allesammen

Jeg her på en eller anden måde fået fjernet autofuldførslen, med TAB-tasten, i konsollerne. Er der nogen der ved hvordan jeg kan få det tilbage igen?? Og hvordan jeg undgår at miste det i fremtiden??

Jeg har lige installeret Linux Mandrake 10.0 og er ret ny til det her linux værk.
Avatar billede mfalck Praktikant
29. oktober 2004 - 09:33 #1
mit gæt er at du starter en forkert shell (i linux er der flere kommandofortolkere i modsætning til windows hvor der kun er cmd - i "gamle dage" var der et alternativ som hed 4dos).

prøv evt at skrive
echo $SHELL

og skriv her hvad den svarer. Som jeg husker det så er det kun bash som understøtter autofuldførsel med Tab.
Avatar billede hr_flick Nybegynder
29. oktober 2004 - 11:31 #2
Så du mener at jeg med mine febrilske taste tryk er kommet til at skifte fra den shell, der virkede med TAB-tasten, til en der ikke gør det. Det kan sagtens tænkes.
Jeg vil prøve det du skriver lige så snart jeg kommer hjem. Og så skriver jeg tilbage.
Avatar billede hr_flick Nybegynder
29. oktober 2004 - 16:09 #3
Nu har jeg prøvet at skrive echo$SHELL
og resultatet er: bash: echo/bin/bash: No such file or directory

Skal jeg være bekymret over det eller er det som det skal være *S*

P.s er ikke online igen før søndag.
Avatar billede hr_flick Nybegynder
31. oktober 2004 - 22:20 #4
Hmmm havde lige heldet med mig. Sad og kiggede filerne på computeren igennem og prøvede det med echo$SHELL og så prøvede jeg tilfældigt at blot skrive bash - vist nok i bash-mappen og så var autofuldførsel tilbage igen.
Så nu er det i orden - tak for hjælpen mfalck - du inspirerede mig til at finde en løsning - så smid et svar og du skal få points.
Avatar billede mfalck Praktikant
01. november 2004 - 07:21 #5
ok