Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. oktober 2004 - 14:58 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

skærm gik i sort

Jeg prøvede lige at sætte en harddisk i min computer og da jeg startede op, begyndte knappen på skærmen at blinke. Ligesom når computeren ikke er tændt.
Jeg slukkede computeren og tog harddisken ud og tændte igen. Men det er der stadigvæk.
Har prøvet at sætte en anden skærm til, og den virkede heller ikke.
HVad kan der være galt?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:01 #1
Er det en ekstra disk ? Har du været i bios og se, om den finder disken ?
Prøv i fejlsikker - <F8> under opstart.
Avatar billede screem_brille Novice
28. oktober 2004 - 15:02 #2
kontroller at du ikke har fået rykket til et kabel eller lignende, det kan man rimeligt nemt komme til, samt at stikket til monitoren sidder helt i grafikkortet.
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:03 #3
Det er en alm. Harddisk, jeg satte den til slave (tror jeg, den var lidt kompliceret :))

Jeg kan ikke gå ind i BIOS eller andet, da det er helt sort. Men det lyder til computeren kører fint.
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:04 #4
Jeg har jo prøvet med 2 skærme og samme resultat, og jeg har skubbet dem godt ind og sådan.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:06 #5
Tjek alligevel alle forbindelser i computeren.
Men du skal sikkert ind i bios for at få den til at forstå, at du har sat en ekstra disk i den. Prøv andre indstillinger med jumper på disken.
Avatar billede grinderslev Praktikant
28. oktober 2004 - 15:07 #6
Prøv at tage strømmen helt fra, og lad computeren stå i 5 min. før du prøver igen.
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:08 #7
Hvad skal jeg da ellers sætte den til end slave?
Kan ikke sætte den til master da den jo ikke har windows inst. på.
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:09 #8
Har koblet begge strømstik fra, altså skærm og selve computeren. Venter lige for at se hvad der sker.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:09 #9
Jo - den kan godt være Master, hvis den sidder som første led på sekundær IDE.
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:10 #10
Jeg prøver så :)
Avatar billede grinderslev Praktikant
28. oktober 2004 - 15:14 #11
Når du sætter harddisken til igen, så prøv at sætte den til CableSelect (CS)
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:15 #12
Det var satans, har sat den anden til master og nu virker skærmen, hvad så nu, skal jeg koble den fra igen og så den gamle på, eller hvordan?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:17 #13
?
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:19 #14
hehe.

jeg forklare lige engang til. Jeg satte den sekundær harddisk til master og satte den i, og fjernede den anden der var master i forvejen. Og nu virker den, men jeg skal jo gerne have den som var master før til master igen og den sekundær til sekundær igen.
Avatar billede grinderslev Praktikant
28. oktober 2004 - 15:20 #15
Sæt dem begge til CS, så er du ude over problemet..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:21 #16
Vil jeg også tro -
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:23 #17
CS?

Mener du CHS, eller hvordan.
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:37 #18
Satte den sekundær til master i mit andet IDE kable hvor mit CD rom drev sidder og min gamle harddisk til master igen. Så tak for hjælpen :)
Avatar billede grinderslev Praktikant
28. oktober 2004 - 15:37 #19
Cable select.....  Har du ikke den som mulighed sammen med master og slave???
Avatar billede the_grim_reaper Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:38 #20
Det er fikset nu, hvordan er det så jeg acceptere her på side :)?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:41 #21
Ved at acceptere et eller flere af de svar du har fået *S*
Jeg smider et nu og opfordrer grinderslev til at gøre det samme.
Avatar billede grinderslev Praktikant
28. oktober 2004 - 15:42 #22
Hvis du selv fandt ud af løsningen, så smid et svar selv og accepter det, eller så fortæl os hvem der kom med løsningen...
Avatar billede grinderslev Praktikant
28. oktober 2004 - 15:42 #23
Ups.... svar
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:52 #24
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:52 #25
Takker for point the_grim_reaper *S*