Avatar billede wise Seniormester
28. oktober 2004 - 12:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Attachment der ikke kan ses i mailen (R6.5)

Hej Alle

Jeg har netop modtaget en HTML mail med 2 attachments. Den ene er en JPG fil der er en logo som vises i html'en (vises fint) den anden er en excelfil, der ikke er synligt når mailen åbnes... Jeg har prøvet at forvarde og kigge på den via webmailen men uden success...

Er det noget som I har oplevet før - og hvordan faen kan jeg gemme den? den kommer ikke med ved export eller forward/copy into calendar eller noget...

Kan man i notes vælge at se den som en ikke-html mail (altså bare god gammel med mail en html, jpg og xls attachment?)

Server 6.5, Klient 6.5 og 6.0. template Inotes 6.0

Her er info om de 2 attachments...

Field Name: $FILE
Data Type: Attached Object
Data Length: 55 bytes
Seq Num: 3
Dup Item ID: 0
Field Flags: ATTACH SIGN SEAL SUMMARY

Object Type: File
Object ID: 000BCD76
Object Length: 59392
File Name: Tabel-bilag2005.xls
Flags:
Host: 2304
Compression Type: NONE
Encoding Type:
File Attributes: RW PUBLIC
File Size: 59392
File Created: 28-10-2004 09:59:56
File Modified: 28-10-2004 09:59:56

Field Name: $FILE
Data Type: Attached Object
Data Length: 48 bytes
Seq Num: 3
Dup Item ID: 1
Field Flags: ATTACH SIGN SEAL SUMMARY

Object Type: File
Object ID: 000BCD7A
Object Length: 15599
File Name: image001.jpg
Flags:
Host: 2304
Compression Type: NONE
Encoding Type:
File Attributes: RW PUBLIC
File Size: 15599
File Created: 28-10-2004 09:59:56
File Modified: 28-10-2004 09:59:56
Avatar billede tkb Nybegynder
28. oktober 2004 - 12:32 #1
Har du tilladt at man kan se vedhæftede filer? Måske noget sikkerheds halløj..
Avatar billede wise Seniormester
28. oktober 2004 - 12:55 #2
jeg har ihvertfald ikke deaktiveret det ;-) og man plejer at kunne.
Afsenderen har lige sendt mailen igen - uden logo - og nu kan man godt få filen...
Avatar billede notes2c Nybegynder
28. oktober 2004 - 13:26 #3
Du kunne jo tilgå file Tabel-bilag2005.xls via webben med en direkte url

http://Host/DatabaseName/View/DocumentName/$File/fileattachmentname
Avatar billede wise Seniormester
28. oktober 2004 - 13:42 #4
Hmmm god pointe... Nu har jeg jo som sagt fået mailen tilsendt igen og dermed fat i filen...
Jeg er derfor mere fokuseret på om man kan undgå det en anden gang - jeg synes det er ret foruroligende at der kan komme attachments som modtageren ikke kan se....
Modtageren får slet ingen info om at der er gemt attachments i den...
Avatar billede notes2c Nybegynder
28. oktober 2004 - 13:51 #5
Det rent faktisk sådan at hvis der er tale om en html mail, så kan man i sin html referere til en resource i form af et attachment. Dvs at alle billeder, filer m.m. er indlejrede i html mailen.
Avatar billede wise Seniormester
28. oktober 2004 - 14:17 #6
ja, men den bør da ikke også indlejre xls attachments...  Jeg er klar over at den indlejre html og jpg...

Det betyder jo at HTML mails bliver ubrugelige. For hvis jeg har fed skrift i min autosignatur, så vil den skjule alle attahcments som jeg sender...
Avatar billede notes2c Nybegynder
28. oktober 2004 - 16:36 #7
Det afhænger af hvorledes html posten er lavet, de fleste laver man eksterne referencer nogle andre indlejre dem. Hvorledes det er i dit tilfælde ved jeg ikke.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
28. oktober 2004 - 16:52 #8
Jeg har - i R5 - oplevet flere gange at logo'et til vedhæftede filer ikke var synligt (i Notes og på web). Både på mailformen og andre forms, hvor filerne var vedhæftet i et rich-text field. Men filnavnet kunne godt ses.
Avatar billede wise Seniormester
05. november 2004 - 10:00 #9
Hmmmph, ok.
Jeg håber ikke for mange afsendere får lavet det...

Tak for input...