Avatar billede dominus Nybegynder
28. oktober 2004 - 09:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

p4 3,0 ghz

hej jeg skulle høre hvor meget denne cpu ca kan clockes til, og i så fald hvilken køler det bedst hører hjemme på den.
Jeg ved ikke om det spiller nogen rolle men cpuén har Hyper-Threading Technology
Avatar billede djmadness Nybegynder
28. oktober 2004 - 11:35 #1
Hey,

Det kommer an på hvor meget arbejde du vil bruge på at OC det...
de fleste CPU'er fra 2.4~3.0 har et gennemsnit OC på 3.5 som max...

dog har 3.0'ern en høj Multiplier, så vil kræve en del arbejde på at få det højt oppe.
Hvis du har ramene iorden og bare har std køler, så kan du få den op til 3.5 siger de kloge. uden at overhovedet at ændre din Vcore.

du nævner ikke om det er de nye prescot p4 eller noget, eller om hvad for nogle ram du har....
Avatar billede dominus Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:53 #2
det er ikke prescott
2x512mb pc 3200 ddr
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
28. oktober 2004 - 16:12 #3
De nye 3,0C'er er generelt gode overclockere, så regne med 3,6 Ghz med box køler og ~1,6 Vcore og måske mere!
Hvis det er noname ram du har, så skal du nok sætte fsb:ram ned til 5:4 i BIOS.

Ang. køler, som kan jeg anbefale Zalmans CNPS7000B-CU køler!
Den er meget støjsvag, men yder rigtig godt til en god pris!
http://m-e.dk/shop/productinfo.asp?id=47943
/Thomas