Avatar billede dominus Nybegynder
28. oktober 2004 - 09:02 Der er 5 kommentarer

Problemer med grafikkorts forhandlere

hej jeg har bestilt Sapphire RADEON X800 XT hos ITBUTIKKEN og de lovede mig det tilsendt den 14/10-2004 dette modtog jeg så en mail fra dem om at det først kunne blive afsendt den 11/11-2004.

Any who nu har jeg bestilt det hos fire forskellige forhandlere så jeg har lavet(uden deres kendskab selvfølgelig) et først til mølle princip altså den der først bringer mig grafikkortet modtager deres penge og de andre lader betaler jeg så ikke for således at de bliver sendt hjem til butikkerne igen.

Mit spørgsmål er så er dette forkert?? og er der en smartere måde at gøre det på??
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
28. oktober 2004 - 09:13 #1
Jeg synes du har gjort det helt rigtige. Leveringstiden på disse type varer bør ikke være over 1 uge.
Godt gået!
Avatar billede dominus Nybegynder
28. oktober 2004 - 09:14 #2
tak
men er der ikke andet at gøre??
Avatar billede annikadk Nybegynder
28. oktober 2004 - 09:20 #3
Går ud fra at det er en ny vare.
Kan de at flere har længere leveringstid (+10dage).
At den nævnte så står som 1-2 dage er etisk forkert når de nu engang ikke kan det, men 4 steder fra??

På den ene side er det "okay" hvis de alle lovede 1-2 dage så de spilte deres tid når dagen kommer, men når der nu engang er længere leveringstid, så synes jeg det er spild. Både af deres tid og penge, men også pga. andre der køber varer - her tænker jeg på betalingsmuligheder, pris for levering osv... Det du bruger på den måde går ud over andre..
Avatar billede screem_brille Novice
28. oktober 2004 - 11:33 #4
Umiddelbart lyder det som en utrolig egoistisk metode, sådanne sager er med til at hæve prisen for den næste, men alligevel de bør have med i budgettet at et vist antal pakker ikke afhentes, men stadig... (kan dog godt følge dig)
Avatar billede milter Ekspert
28. oktober 2004 - 19:14 #5
Hvor mange gange tror du, du kan gøre det på den måde, før det bliver meget svært for dig at købe noget som helst hos de firmaer, som må tage dine varer retur?

Jeg synes, det er meget forkert, at andre, uskyldige firmaer skal lide p.g.a. de dårlige erfaringer, du måske har haft med et bestemt firma.