Avatar billede tkb Nybegynder
28. oktober 2004 - 08:37 Der er 10 kommentarer

Konstant hyletone fra PC

Hej

Jeg har samlet en PC med følgende Motherboard: ASRock P4VT8+
Når jeg putter et grafikkort i AGP porten og starter op fremkommer der en konstant hyletone, som den der kendes fra fjernsynets prøvebillede. Hvad går der lige galt her?
Har forsøgt at isætte et gl. PCI grafikkort og så går det fint, har installeret XP mv.
Kan AGP porten være defekt?
Grafikkorten der får den til at hyle er et Leadtek WinFast A400 Ultra TDH. Ligger problemet i at bundkortet kun kan klare 1.5 V grafikkort? Hvordan finder jeg ud af hvad ovenstående grafikkort benytter af volt? Har været inde i BIOS og sætte alt til default.
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede shb Nybegynder
28. oktober 2004 - 08:46 #1
jeg ahr et msi gf6800 som, når jeg skruer helt ned for blæseren, også kommer med en hyletone... meget svagt kan man høre når man scroller op og ned i et vindue, at hyletonen ændrer sig så længe man scroller :D resten af min comp larmer en del, så det irriterrer (<- eller hvordan det nu staves) ikke
Avatar billede shb Nybegynder
28. oktober 2004 - 08:47 #2
kommer det også*
Avatar billede tkb Nybegynder
28. oktober 2004 - 08:51 #3
Problemet er at når jeg putter noget i AGP porten så vises det ikke noget billede på skærmen og den hyletone jeg taler om er ikke svag!
Avatar billede web1648 Nybegynder
28. oktober 2004 - 08:54 #4
har du set i din manual til bundkortet ?
der står koderne for div. lyde din com skulle kunne komme med, og hvad det betyder
Avatar billede tkb Nybegynder
28. oktober 2004 - 08:59 #5
Manualen er som en by i Rusland. Desværre lader den meget til fantasien, så den kan jeg ikke bruge
Avatar billede tkb Nybegynder
28. oktober 2004 - 09:05 #6
Problemet er at når jeg putter noget i AGP porten så vises det ikke noget billede på skærmen og den hyletone jeg taler om er ikke svag!
Avatar billede tkb Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:09 #7
Jeg har forsøgt at sætte grafikkortet i en anden pc. Det er det samme resultat - computeren hyler med det samme Leadtek WinFast A400 Ultra TDH kommer i AGP porten.
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede tkb Nybegynder
29. oktober 2004 - 11:55 #8
Fejlen er vidst en fejl 40 - de er uendelig svære at forebygge ;-)
Problemet ligger måske i at der skal ekstern strøm til og det har jeg jo ikke lige tænkt på. Følger selv op og giver mig selv pointene ;-)
Avatar billede tkb Nybegynder
01. november 2004 - 14:13 #9
Lukker fejlen
Avatar billede tkb Nybegynder
04. november 2004 - 11:23 #10
Kan fejlen ikke lukkes