Avatar billede naebet Nybegynder
27. oktober 2004 - 20:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gå fra en underformular til en anden

Hej

Jeg har en formular(form) med 3 underformulare (UF1-3)på jeg har lavet sådan at hvis der i UF1 bliverindtastet 0 springes der til UF2 ellers til UF3. Jeg har ligeledes lavet så der i der andre UF'er springes mellem UF'erne ved forskellige indtastninger.

Mit problem er at når jeg springer til en af UF'er kan jeg ikke få den til at stille sig i en ny post, men den stiller sig bare i den seneste post.

Jeg er helt ny i VBA og har prøvet

DoCmd.GoToRecord acDataForm, "Form_uf2_form", acGoTo = acNewRec

Uden held er der nogle forslag, gerne med forklaring på hvad der sker
Avatar billede vb-wanna-b Nybegynder
27. oktober 2004 - 22:43 #1
først check om "Allow Additions" properties på formularen er sat til "No" ved en fejl.
men ellers prøv at dele din kode lidt op og prøv
DoCmd.GoToRecord acDataForm, "Form_uf2_form", acNewRec
Avatar billede vb-wanna-b Nybegynder
27. oktober 2004 - 22:44 #2
pudsigt ordvalg - sorry, men det er sent
28. oktober 2004 - 09:31 #3
Når fokus allerede er flyttet til den anden underformular, vil denne kommando altid gælde for den formular/underformular som har fokus:

DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
Avatar billede naebet Nybegynder
30. oktober 2004 - 09:35 #4
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec efter jeg har sat fokus på underformularen virker delvist. Der sker nu det at den hopper over i UF'en, men rammer 2. felt i UF'en.
Hvordan styrer jeg den ind i 1. felt?
30. oktober 2004 - 09:37 #5
du kan sørge for at felt1 er først i tabulatorrækkefølgen

eller skrive:
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
Forms![Din formular]!Form_uf2_form!Felt1.setfocus
Avatar billede naebet Nybegynder
30. oktober 2004 - 12:56 #6
har sat felt1 til at være 1. i tabstop, men den hopper til den rigtige UF, men ikke det rigtige felt. jeg har prøvet Forms![Din formular]!Form_uf2_form!Felt1.setfocus, men er ikke 100 på syntaksen
Lad os kalde hovedformularen for hoved underformular 1 for UF1 og underfromular 2 for UF2. og felt1 for felt1. skal jeg så skrive:
Forms!hoved!Form_uf2_form!Felt1.SetFocus  ???
30. oktober 2004 - 16:18 #7
så skulle det være:

Forms!Hoved!UF1!Felt1

Men der er af og til problemer med at sætte fokus direkte nede på en underformular.

Prøv evt denne, hvis den første ikke virker:

Docmd.GotoControl "UF1"
Docmd.GotoControl "Felt1"
Avatar billede naebet Nybegynder
01. november 2004 - 16:41 #8
Det ser ud til det virker med

Docmd.GotoControl "UF1"
Docmd.GotoControl "Felt1"

Takker