Avatar billede peaceout Nybegynder
27. oktober 2004 - 08:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Actionscript Basic

Jeg er på søgen efter en bog eller webside, hvor man kan lære noget basic om actionscript, hvor det er til at forstå...
Så jeg kan skabe et indblik i actionscript.

Sproget er underordnet, bare det er dansk eller engelsk..
Avatar billede brianovitch Nybegynder
27. oktober 2004 - 09:02 #2
Hej
Der er skrevet en bog af Russell Chun der hedder Avanceret Flash 5 og er på dansk. Den fortæller om actionscript helt fra bunden og er rigtig god.

Eller

Flash ActionScript (f/x & Design) Krevet af Bill Sanders. Den er på engelsk, men er rigtig godt til at forstå programmeringen.
Avatar billede pyroman Nybegynder
27. oktober 2004 - 16:19 #3
Jeg vil ikke anbefale en bog til flash 5, da utroligt meget - specielt i  actionscript - er blevet ændret siden da... Du skal i hvert fald finde noget fra flash mx.

Men ok - de mest grundlæggende koder, som dem til styring af tidslinien og lign. er det samme, men hvis det bare er til det, så behøver du ikke nogen bog...
Avatar billede peaceout Nybegynder
27. oktober 2004 - 22:11 #4
Det jeg mest søger efter er mere hvordan man skal lave funktionerne, se hvordan det hænger sammen. Jeg har været igennem mange tutorials andre små actionscripts, men synes stadig at jeg mangler en forståelse for det.
Avatar billede brianovitch Nybegynder
28. oktober 2004 - 01:52 #5
Jeg mener stadig at de to bøger som jeg anbefalede er gode til at forstå ActionScript. Her er der øvelser på funktioner og beskriver endda basic programmering

brian
Avatar billede peaceout Nybegynder
28. oktober 2004 - 13:06 #6
pyroman, hvad vil du så anbefale?..
Avatar billede brianovitch Nybegynder
28. oktober 2004 - 13:29 #7
Jeg skal ikke plage dig mere, men jeg har en anden bog som du måske også vil synes om. Den er tilpasset flash mx og det er nok det som er bedst.
Bogen er Macromedia's egen Flash MX ActionScripting Advanced, training from the source. Skrevet af Derek Franklin og Jobe Makar. Den er på engelsk, men det gør vel heller ikke noget!
Avatar billede pyroman Nybegynder
28. oktober 2004 - 16:47 #8
Jeg støtte engang på en bog, som vist skulle være ret god, men kan ikke huske hvad den hedder...
Avatar billede peaceout Nybegynder
30. oktober 2004 - 17:03 #9
Jeg siger mange tak for hjælpen, tror jeg vil se mig omkring efter nogle gode bøger..