Avatar billede trenskow Nybegynder
26. oktober 2004 - 23:28 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Anbefal et antivirus program

Hejsa allesammen

Jeg vil lige høre hvad i vil anbefale af antivirus program til jeres windows server 2003? det må gerne være gratis, men er ikke en nødvendighed.
Det som det skal kunne, er som minimun at skanne de mails som kommer til mail kontoerne, og slette dem hvis der er nødvendigt.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 23:47 #1
Avatar billede leif Seniormester
26. oktober 2004 - 23:52 #2
Er det en mail server du har stående hvor folk henter mail fra eller er det are hvis du starter Outlook selv og tjecker mail ?

Jeg kan foreslå Trend Micro hvis det må koste noget, jeg vil mene de har nogen gode skalerbare løsninger ! Er det bare Outlook at du bruger Windows 2003 som arbejdsstation vil jeg foreslå AVG fra www.grisoft.com !

Personligt kører jeg selv AVG på min private maskiner, men på arbejdet til vores klienter + mail server bruger vi Trend Micro ! Jeg kan varmt anbefale begge produkter !
Avatar billede amikk Nybegynder
26. oktober 2004 - 23:58 #3
http://www.eksperten.dk/spm/487510

-----
Du skulle prøve at kigge på McAfee VirusScan Enterprise 7.1.0

Jeg har selv installeret den på en 2003 server og brugt 90 dages evalueringsversionen og at se om det funkede, og jeg må indrømme at det indtil nu har gjort en god tjans og der er en del temlig gode funktioner...

Jeg regner ihvert fald med at det er den der bliver købt ind om en uge eller to

http://www.nai.com/us/downloads/evals/
---
Avatar billede trenskow Nybegynder
27. oktober 2004 - 00:02 #4
til Leif:
Det er en mail server jeg har stående, hvor folk henter mail fra.
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. oktober 2004 - 09:17 #5
Som dhil, vil jeg anbefale dig at gå ind på spywarefri, idet der her er god information om mange virus-scannere (særligt under http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm og http://www.spywarefri.dk/virus.htm). De sælger selv en scanner der hedder Norman, og den er de selvfølgelig så ekstra glade for. Min fornemmelse er dog at det vender således at de sælger den fordi de synes den er det bedste, og ikke at de synes den er det bedste fordi de sælger den.... hvis du forstår min pointe...

Hvis du gerne vil have en sammenligning/test af mange forskellige scannere, kan du særligt se her:
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#test

her er en særlig kolonne for Win 2003-server, og man kan klikke ind på de enkelte virus-scannere og se deres historiske tilregnelighed
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. oktober 2004 - 09:25 #6
Hmmm. Jeg må så indrømme at ifølge testen på det sidste link, kunne det se ud til at det nok ikke er Norman Antivirus du skal bruge på Win 2003-server, da den er dumpet i forhold til dette udgangspunkt (det er godt nok en gammel test, men alligevel...)
Avatar billede vinskov Nybegynder
29. oktober 2004 - 16:16 #7
Jeg kan kun anbefale Trend Micro (Det er også den Microsoft anbefaler til deres servere!!!) Har kørt med den i ca. 8 mdr og den har virkelig imponeret mig. Vi kørte førhen med Sophos som vi også var meget tilfredse med, men Trend Micro fungerer altså rigtig godt, også til klienterne....
Avatar billede gkn2000 Nybegynder
09. november 2004 - 00:13 #8
Jeg kan kun anbefale Trend Micro! Super AV.