Avatar billede frn Nybegynder
09. marts 2001 - 17:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IP adresser, firewall, DNS, DHCP. Alt blandet

Hejsa Jeg har et rimeligt omfattende problem. Jeg har desværre kun en maskine til det hele.

Følgende gælder

Styresystem SuSE 7.0
DHCP virker.
DNS virker til dels
IP adresser fungere.

Problem 1
Når jeg starter min maskine starter firewallen automatisk op. og den fungere efter hensigtyen. Men named som også starter (status OK) virker ikke hvis jeg genstarter Named, så er der ingen problemer.

Problem 2
Jeg kunne godt tænke mig at samme maskine brugte flere ipadresser på samme netkort. ! til hver af service (DHCP, DNS, Named)
hvordan for jeg det til at virke ?
Avatar billede grave Nybegynder
09. marts 2001 - 18:23 #1
du kan lave en
ifconfig eth1:0 192.168.0.60 255.255.255.0
så har du lavet et interface der hedder eth1:0

starter du named efter firewallen ?
Avatar billede frn Nybegynder
09. marts 2001 - 22:00 #2
Jeg starter named før firewallen, men firewall scriptet består af 3 dele, named ligger efter de 2 første.
Avatar billede frn Nybegynder
09. marts 2001 - 22:01 #3
prøver det med ifconfig i morgen.