Avatar billede larsi Nybegynder
26. oktober 2004 - 17:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Starter ikke - hyler kun ?

Efter jeg havde flyttet nogle ram fra den ene computer til den anden - og efterfølgende tilbage igen, ville computeren ikke starte op. Det er ikke de ram som der er noget galt med.

Den bibber med få sekunders mellemrum, og genstarter konstant uden at der ellers kommer noget signal på skærmen.

Nogle gode ideer til at løse problemet.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. oktober 2004 - 17:38 #1
Pil rammene ud igen sammen med bateriet på bundkortet. Vent fem min. og sæt delene på plads igen og prøv at starte maskinen igen.
Avatar billede larsi Nybegynder
26. oktober 2004 - 17:58 #2
Forsøgt, men desværre uden det hjalp.

Nogle andre forslag ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. oktober 2004 - 18:20 #3
Det må jo næsten være rammene som fejler på en eller anden måde. Er det den/de samme stang/stænger du sætter tilbage ?
Kan du have skubbet til andre forbindelser til bundkort, drev osv. ?
Avatar billede larsi Nybegynder
26. oktober 2004 - 18:30 #4
Rammene virker på den computer jeg skriver på nu, så det kan ikke være dem der er noget i vejen med.

Jeg har også forsøgt at tjekke alle stikkene og det andet hardware, men heller ikke det har hjulpet.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. oktober 2004 - 18:38 #5
Kan være virus i boot sektoren.
Prøv at smide harddisken i en anden maskine som slave og kør en scanning på den.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. oktober 2004 - 19:33 #6
Når du tager batteriet ud af bundkortet, så skal der også være slukket for 220 V, ellers virker det ikke.

Det er ikke således, at du utilsigtet er kommet til at "røre" ved andre stik under udtagning og isættelse af RAM. De fleste bundkort har ikke så meget plads lige omkring RAM, for at sige det mildt.
Avatar billede kujuk Nybegynder
28. oktober 2004 - 08:12 #7
Jeg har forsøgt de ting i har nævnt, men uden held.

Jeg har derfor nu sendt computeren til rep.

Når jeg kender problemets løsning, skal jeg nok skrive det her.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2004 - 13:07 #8
Måske du skulle skrive et par ord om sammenhængen mellem kujuk og larsi ?
Avatar billede kujuk Nybegynder
28. oktober 2004 - 13:33 #9
Selvfølgelig.

Larsi er min søns brugernavn, og da min egen computer - som nævnt ovenfor - ikke virkede, benyttede jeg mig af hans computer. Desværre glemte jeg at logge ham af, for selv at logge på.

Nu sidder jeg så på mit arbejde, og er logget ind med mit eget brugernavn.

Min søn har dog ikke - indtil videre - gjort krav på de point jeg "snupper" fra ham, men måske jeg slipper med en advarsel ;-)

Håber det er tilfredsstillende svar, men jeg kan godt for stå du spørger.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. november 2004 - 14:23 #10
Har spørgsmålet fundet en fornuftig afslutning, så luk spørgsmålet.
Avatar billede larsi Nybegynder
10. november 2004 - 16:31 #11
>>>dragonknight

Som jeg har skrevet tidligere....."Når jeg kender problemets løsning, skal jeg nok skrive det her".

Og desværre er min computer endnu ikke kommet tilbage fra rep.  ;-(
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. november 2004 - 11:12 #12
de er godt nok ikke så hurtige ! !
Avatar billede larsi Nybegynder
22. november 2004 - 09:58 #13
Efter 3 ugers reperationstid og et par rykkere, fik jeg endelig min computer igen. (Skal vi lige give www.t-data.dk en stor klapsalve).

Motherboarded var udskiftet på garantien - og dermed uden beregning, men jeg har ikke fået yderligere besked om hvad problemet skyldes.

Tak for jeres bidrag alligevel.