Avatar billede xbobby Nybegynder
26. oktober 2004 - 17:25 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Et godt gratis websted med PHP og MySQL

Hej med jer

Hvad kender I af gratis webhoteller, hvor man kan oploade PHP filer og rode med MYSQL. F.eks en enkelt database, som man kan lave en del tabeller inden i, f.eks med PHPmyadmin.

Hvad er jeres erfaring, når man gerne vil have et godt prøvested inden man kaster sig ud i et dyrt webhotel, før man ved om det er det man vil.

Hvad siger eksperterne?
Avatar billede espersen Novice
26. oktober 2004 - 17:28 #1
frac.dk
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 17:29 #2
Frac.dk
Jeg bruger det som "test area" for PHP og MySQL
Det har forholdsvist meget oppetid, og er rimelig stabil m hensyn til svartider.
Man får 25 MB plads, hvilket vel er nok til det formål?
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 17:29 #3
og så har de jo PHPMyAdmin som du nævner. Meget rart ;)
Avatar billede quit Nybegynder
26. oktober 2004 - 17:30 #4
Syntes du skulle tage et kik på www.frac.dk
De tilbyder 25 MB plads, PHP og MySQL, og pop3-email adresse.

"Desværre" har de et krav der siger at du SKAL have en .dk-email inden du kan lave en bruger og få dit webhotel.
Men har du sådan en e-mail er det jo ligegyldigt :)
Avatar billede quit Nybegynder
26. oktober 2004 - 17:31 #5
... Så fik vi da vidst slået dét på plads :D
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 17:32 #6
heh ja ;)
svar fra mig..
Avatar billede exp Juniormester
26. oktober 2004 - 17:32 #7
www.1go.dk <== superhurtigt, og nemt at arbejde med :-)
Avatar billede espersen Novice
26. oktober 2004 - 18:28 #8
jeps ; jeg tester også lidt via frac.dk ;o) (hermed mit svar)
Avatar billede xbobby Nybegynder
26. oktober 2004 - 19:42 #9
Der er ingen tvivl om at det er frac.dk der rykker, da man her får 25 MB i stedet for www.1go.dk, så svaret her går til espersen, der var først på aftrækkeren :-)

Men tak til jer andre for masser af god og fed feedback :-)

Lige et tillægsspørgsmål, hvor mange databaser 1, 2 hvormange må man oprette på frac.dk. Jeg ved på 1go.dk er den en enkelt og der der nogen begrænsning i antallet af tabeller?
Avatar billede xbobby Nybegynder
26. oktober 2004 - 19:44 #10
Jeg kan se jeg vrøvler :-) Det jeg mente var man man kun får 5 MB på 1go.dk
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 19:44 #11
ja der har man også kun 1.
Jeg forstår ikke din pointe med at espersen var først på aftrækkeren med at svare, med sine erfaringer, på dit spm?
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 19:45 #12
espersens svar var at han tester lidt via frac..
Avatar billede espersen Novice
26. oktober 2004 - 19:47 #13
er ret sikker på at du kun kan have 1 database - er ikke stødt ind i et loft over tabeller - men pladsen i MySQL tager vel noget af de 25 mb
Avatar billede espersen Novice
26. oktober 2004 - 19:49 #14
deler gerne med øvrige deltagere - men skal lige ordne en opvask først ;o|
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 19:51 #15
jeg er ikke interesseret i pointene, jeg kan bare ikke forstå det..
:)
Avatar billede xbobby Nybegynder
26. oktober 2004 - 19:51 #16
På min skærm skriver espersen som den første frac.dk kl 17.28.30 og du gartzen kom lige efter 17.29.24.

Så ud for den betragtnings hvem der svarede først, har jeg givet point. Er det ikke okay at gøre det på den måde, eller har jeg misforstået, så sig til så finder vi ud af det.

30 point er ikke værd at være uvenner over, eller hvad?
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 19:55 #17
du spørger jo efter hvilken erfaring man har med forskellige web hoteller, og hvorfor hvilke kan anbefales. Jeg kan ikke se hvorfor du vurderer at det var et brugbart svar og du vurderer ud fra det at det er der du vil slå dig ned ?-)
Jeg er somt sagt ikke interesseret i pointene, overhovedet ;)
Avatar billede espersen Novice
26. oktober 2004 - 19:58 #18
jeg kan nu godt følge dig gartzen ... mit svar mangler lidt mere info.

frac er udemærket ; rimelig oppetid og det fungerer fint. Et ok sted at teste ; men man skal være obs på at det er et gratis sted, hvorfor man ikke kan kræve 99,9% oppetid. Jeg er temmelig glad for at kunne teste og lege et sted, så det ikke rodes sammen med andre sites man arbejder med.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 20:00 #19
skulle du ikke vaske op? ;o)
Avatar billede espersen Novice
26. oktober 2004 - 20:02 #20
ved ikke ; kæresten gider heller ikke (og så er jeg sgu daffet væk - i sikker afstand fra køkkenvasken!)
Avatar billede xbobby Nybegynder
26. oktober 2004 - 20:04 #21
Jeg kan godt følge din synspunkt gatzen, for selv om du ikke er den første der svarr, så er du den den der svare mest grundigt af alle - ingen tvivl om det, spørgsmålet er hvordan jeg gør skaden god igen, for hvis du nu ikke vil have point, selv om du smed et svar for ikke så længe siden, hvad kan jeg så gøre for at gøre det godt igen?
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 20:07 #22
tja du sårede mig virkelig :'(
Ej det er gas ;o) Jeg ville bare være sikker på verden ikke er helt a lave.. :s
Men der er jo altid karma-systemet.. :~)
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 20:09 #23
det var da en hel del forskellige smilies jeg fik brugt dér ;-)
Avatar billede xbobby Nybegynder
26. oktober 2004 - 20:10 #24
Hvorfor ikke bare lave en ordning hvor du får 30 point, og så er der rent bord?
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 20:12 #25
hvis du syntes jeg fortjener det?
quit svarede jo nærmest det samme som mig..
Det er op til dig. Her hos mig er bordet i hvert fald rent :-)
Avatar billede xbobby Nybegynder
26. oktober 2004 - 20:17 #26
Gu gør du så :-)

Hvordan gør vi - opretter jeg et nyt spørgsmål med 30 point til dig?
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 20:19 #27
heh ok så ;)
Du opretter et nyt spm i samme kategori med overskriften point til gartzen
Husk en reference, ellers bliver folk lidt sure ;)
Avatar billede xbobby Nybegynder
26. oktober 2004 - 20:21 #28
Det gør jeg :-)
Avatar billede xbobby Nybegynder
26. oktober 2004 - 20:24 #29
Avatar billede espersen Novice
26. oktober 2004 - 21:31 #30
lol  ;  var det så ikke bedre at jeg oprettede et spm. - og overgav pointene - der er jo ligesom ingen grund til at det skal xbobby 60 point...

- fiser lige over på tanken og henter noget snacks ; så tager kæresten opvasken selv i morgen
Avatar billede espersen Novice
26. oktober 2004 - 21:52 #31
http://www.eksperten.dk/spm/554870

;o)  2 store poser chips fan tanken samt 2 * gratis pizza slices fra naboen (et pizzaria).
Avatar billede espersen Novice
28. oktober 2004 - 14:14 #32
Xbobby ; du skal lige smide et svar i min tråd (se link lige herover)